Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Nytt och fint

Av Helén - 9 september 2009 16:40


är det på sidan nu för tiden. Nya inställningar att klura med och så har vi fått tillgång till Glad Kanske man skulle ändra lite mer på bloggutseendet när man ändå håller på och lär sig allt? Jag gillar bilden som är i toppen på sidan, den säger mycket om hur livet är med två kelpar!

  

Bruno badar






Tänk att man kan ha så kul i en vattenpöl!


  



Tiden har inte riktigt räckt till för bloggeri på sistonde. Classe är hemma och repar sig efter en operation. Synd om honom och kul för mig och hundarna. Vi har dragit till skogs mest varje dag. Spår har det blivit för båda och Deco fick till och med träna upptag för ett par dagar sedan! Förvånad 

Någon på klubben började mumla om att vi skulle pröva våra vingar tillsammans i högre framåt hösten... blev faktiskt lite sugen


I måndags var vi på klubben och tränade lydnad. Till kvällens happenings hör, förutom att det var så trevligt att vara där, Decos framåtsändande och Brunos "sitt kvar".

För första gången någonsin tränade vi framåtsändande med "grupp". Två personer stod i vår väg och det var inga problem Glad Fortfarande behöver vi pinnar i ändarna och färden framåt är lite skevande åt vänster. Inte snett, utan rakt fast åt vänster. Fråga mig inte varför, ingen aning. Det är dessutom alltid åt vänster vilket håll vi än går åt.

Deco springer i väg på "framåt" och saktar av av sig själv Glad efter en stund. Den stunden tror jag är lite för kort, om vi nu ska tänka perfekt tävlingsutförande, han behöver nog komma fram ett par meter till.

Det får inte finnas en ruta i närheten för då tror Deco att han ska sticka till den, den stackars hunden har fått träna in framåtkommando mot rutan också Obestämd Det gör ingenting så länge de inte får för sig att lägga in tramsiga rutor i brukset. Lilla Snufsegrisen var i alla fall duktig och det känns som om det kanske kan bli något av det där momentet så småningom Skrattande


Bruno körde sitt stanna kvar som värsta proffset! Trots att det gick en skojig sheltievalpfröken bara några meter från honom. Dessutom har han nog börjat koppla det där med att lämna grejer i handen på mig. Fast bara vissa grejor....vid vissa tillfällen....om det är säkert att det vankas baconost!

Lite fotgående blev det med, fast jag tror inte Herr B har så mycket kläm på vad vi gör egentligen. Han går nog mest vid min sida och käkar ost...


_


I går var vi i Nettans luktlabb igen. Både Deco och Bruno fick lära sig fröjderna av mattes svettiga strumplukt Cool Deco kom mycket väl i håg att övningen gick ut på att markera rätt burk, men det såg ut som om han i stället för att koppla i hop det med lukten försökte lista ut vilken burk som var den rätta, i stället för lukten. Och kom nu inte och snacka om att det var synd om hundarna som fick lukta på mina äckliga strumpor, ni vet mycket väl att hundar är äckliga djur som gillar snusk! Tungan ute


Det var premiär för Bönan i labbet. Det är lite mörkt och burkmanicken skramlar när man byter plats på burkarna, dessutom ska hunden vara uppe på ett ganska högt bord. Inga problem för Bunan som glatt intog bordet och gärna käkade godis där uppe Skrattande

Lukta på burkar var heller inga problem! Han är för cool min lilla kaffeböna Kyss


Vi spårade i skogen för B och i kohagen för D. Turligt nog var kohagen kolös Glad 

Nettan lade ett klurigt spår till Deco, samtidigt som hon sjasade i väg lite rådjur.... Förvånad. Lite vinklar, sidohopp och spetsvinkel var det i det. Deco fixade alltihop så bra, ända tills vi kom till spetsvinkeln... det var där rådjuren varit, och skulle man tro Deco så stod de på andra sidan granarna och väntade på honom! Att vi höll på med att spåra hade han helt glömt Skrikandes

Vi tog oss nästan till slutet i alla fall, men där blev det stopp igen. Då ruttnade jag på hela tillställningen och selade av. Vi velade runt lite för att se om vi kunde hitta slutpinnen och då vi hittade den så visade det sig att han inte varit i spårkärnan på slutet precis Skrikandes Han hittade slutet och kom med den och då fick man en anledning att berömma och tjoa lite, men det där med att sluta spåra och börja GLO efter rådjur i stället måste vi göra något åt!


Bönan fick, som sagt spåra i skogen. Det var cirka 100 meter och jag hade inte snitslat Skrikandes På ett ställe ville B åt ett håll men jag vissteOskyldig att jag inte hade gått där. Hade jag visst visade det sig när vi äntligen kom framåt Skäms Att jag aldrig kan lära mig att lita på hunden!  Foten i munnen Även om han är fem månader Tyst


_

Veckan har även innehållit ett besök hos de här små.... eehh... ja, ok: GODINGARNA!


  


Jag kommer inte i håg vad alla hette, utom en liten rackare som fastnade lite extra:


Får jag lov att presentera Sune!

  

Sune




Snart blir min nos lika stor och vacker som din Mamma

Asta och valp  







Drygt tre veckor gamla minibullevalpar Kyss

 
 
Ingen bild

Fia

9 september 2009 23:26

Uj vad nytt o fräscht!

 
camilla

camilla

11 september 2009 07:14

Jag gillar oxå racebilden som ligger överst! Förresten så gillar jag ALLA bilder som läggs in här :)
Lillbönan då,så duktig att spåra och matte försöker styra åt ett annat håll =)
Å du... dom där bullevalparna är ju helt galet söta!!!!
Ha en trevlig helg!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Jill

Jill

11 september 2009 07:44

Oj vad fint det är här!!!

Sune vilken goding!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

11 september 2009 21:03

Fin sida med härliga bilder! Fullt ös!

 
Biggan

Biggan

12 september 2009 20:51

Att inte hinna med bloggeriet-DET känns igen.
Sune=wow! Så fulsnygg- det kommer man långt med. Jag säger bara Barbara Streysand. Felstavat jag vet-men vem bryr sig????

http://Bumerangs.se

 
Johanna

Johanna

19 september 2009 16:12

AAAH bulle! Har funtat på att ha en sån som maskot haha

http://www.jblom.se

 
Akka

Akka

24 september 2009 22:39

Åh va pluttiga småttingarna var där!!
Du måste ju komma igen nu när de blivit, öhm, tapirhajar på riktigt! Inte bara hamstrar! ;-)
* Sune i mitt hjärta! *

http://akkadahlen.blogg.se/astaskrypin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards