Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Gissa?

Av Helén - 19 september 2009 20:11


Jo naturligtvis har vi spårat igen Glad 

Nej vi har ingen tävling på gång, i alla fall har vi inte anmält till någon. Ännu.


Anledningen till allt detta spårande är, förutom att det är så kul, att Classe fortfarande är sjukskriven efter sin operation och vi har full tillgång till bilen.

Det är tävling på klubben i morgon så vi har varit ute och testat ett elitspår till. Vi har massor med återbud så det hänger gott om spår i skogen som inte behöver användas i morgon. Tråkigt! Foten i munnen


Samuel var snäll och knatade ut det. Sju+slut och lite gotteburkar hade han med sig. För att göra ett långt spår lite kortare så kan man säga att hade det varit skarpt läge, d.v.s tävling så hade vi vimsat bort oss efter 2/3 spår ungefär... Rynkar på näsan Deco spårade så fint på en liten traktorväg och antagligen började han bli lite mosig i nosen för han märkte ingenting av att spåret vinklade in till vänster. Det märks absolut ingen skillnad när han spårar och när han bara lallar Skrikandes. Nu hade jag ju snitslar att kolla på så det löste sig Oskyldig Glad.


Precis i kanten av en myr så missade han en pinne. Myren är ett eget litet kapitel. Där var det en spetsvinkel och spårläggaren hade vimsat till det lite..... "lita på hunden, inte på snitslarna" var det sista han sade innan vi gav oss iväg. När vi hade kommit till spetsen och D såg ut som en fågelholk i nunan så gick vi tillbaka en liten bit, släppte på igen och sedan fick han gå själv. Det var en fröjd att se hur han noooga analyserade spetsen och kom fram till rätt spår igen. Det var inte världens lättaste terräng att gå i heller...


Negativt:


-En missad pinne

-Lullande och därmed tappat spår


Positivt:


- Upptag åt rätt håll!


- Bara en pinne borta! Har Deco korn på en pinne så letar han reda på den!


- Deco har inget emot att vänta medan jag tar mig över, i det här spåret minst fyra, gigantiska diken. Tappade räkningen efter ett tag. När jag var klar med mitt kasande i dikena så satte vi igång igen.


- Han markerade slutpinnen trots att husse stog på vägen. Det kände han på långt håll och då är inte pinnar så värst intressanta.


- Vi såg ett rådjur traska över spåret. Tillfälle till påminnelse om vad vi bryr oss om när vi spårar och vad vi låter bli! Det köpte han.


- Det var inget lätt spår. Mycket ris, ljung, myr, terrängbyten, diken.... och bortsett från missen på traktorvägen så jobbade Deco så fint hela tiden.




Så länge listan med positiva grejer är längre än den med negativa så får man vara nöjd. Och det är jag Skrattande 

Förhoppningsvis kan malören med vägen hjälpas upp med lite mer träning och därmed spårkondis!


_



Kl. 06.48 i morgon bitti ska jag trampa ut i spenaten, och klockan är nu 21.30, fy fan vilken tid det tar att ladda upp bilderSkrikandes så det är bäst att nanna på söta örat en stund. 

Nu får jag ta en paus till i morgon, Bilder och berättande om Bönans bravader i dagens spår kommer...

Natti natti Glad

 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

19 september 2009 21:54

Duktig kille! Har ni återbud på tävlingarna? Här kämpar man för att komma med. Står som reserv på den sista närliggande tävlingen i höst!!!!!!!

 
Ingen bild

Helén Deco & Bruno

20 september 2009 05:46

Tror det beror på tävlingar i k-krona, malmö och polis-sm samma dag! Men lite trist är det allt :(

 
Ingen bild

Veronique Godis & Minya

20 september 2009 17:49

Vi ber om ursäkt, men nu är bloggen kompletterad. :)

 
Jill

Jill

20 september 2009 18:35

Härligt med massor med spår ;)
Och jag tror nog ni har tävling snart, du bara försöker att lura oss ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards