Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Något sällsynt

Av Helén - 21 september 2009 14:36


kommer jag att visa upp i denna blogg i dag. Andra människor kanske upplever detta dagligen, men för mig är det väldigt sällan förekommande nu för tiden.


Men vi tar väl det i rätt ordning: Bruno fick som sagt också spåra i lördags. Spåret var ca 200 meter långt med tre pinnar; två långa och en kort, med burkar under. Liggtid ca en timma. Roligt nog blir inte den här spårrapporten annorlunda mot de andra på senaste tiden. Det gick utmärkt! Han spårade noga och hittade alla pinnarna Glad Även han hade haft påhälsning av rådjuret i sitt spår. Det hade han säkert kollat in noggrannare om han hade fått... Det fick han inte, och då fortsatte han på rätt spår. Jag tycker det är kul att testa lite olika grejer så i lördags fick Bönan träffa på en vinkel för första gången. Det var lite skumt, tyckte han att spåret bara försvann! Men det löste han också!


  

Observera den låga näsan. Den gillar jag särskilt mycket!




Det kan väl inte vara slut i burken redan?

  


Han har en fantastisk näsa tycker jag. Framför allt har han ett stort intresse för spår. Det är jättekul, och vi hade fullt sjå att hålla honom borta från Preben och Decos spår. Luktade så spännande där också! Han tog ett par hundra meter av Prebens spår när P var klar med detGlad


_


Nu kommer vi till det sällsynta:


Här kommer en solUPPGÅNG. Egenhändigt fotad av mig.


 




Ni får en till, när solen kommit upp lite mer

  



Det var ju spårtävling på klubben i går, och de börjar som sagt alltid i svinottan. Alltså stod jag vid ett kalhygge kl. 07.15 och lät kameran arbeta. Mycket soluppgång, många spindelvävar och gräs blev det. Dimman låg till en början tät, men lättade efterhand som solen gick upp. Det var otroligt vackert!


_

Tävlingen flöt på bra även om det inte gick så bra för "mitt" egipage", som tillbringade tio minuter med att leta efter slutet. Vet inte hur många gånger de gick förbi pinnen utan att hitta den? Till slut gav de upp. Det är så trist när det blir så, och jag hejar alltid lite extra på min tävlande.


Efter tävlingen tränade jag med Deco. Han fick köra framåts. med grupp. När Preben, bollen och Prebens tjoande husse kommit av planen gick det ganska bra. Nu har jag satt ihop delarna att par gånger och genast fått "fel". Deco går för långt och för fort. Bara att gneta delar igen. Fick några träningstips också, Tack! Det kan jag behöva. Vet knappt hur det där momentet ska se ut... Och inte fick jag se några riktigt bra framåts. på tävlingen heller. Men med tanke på hur många utförde momentet, så vet jag att jag INTE ska kalla in Deco i onödan. Många hundar antingen stannade när det var dags för inkallning (eller rättare sagt innan det var dags), eller också började de kolla bakåt, och vänta på kommando. Eftersom Deco också är av typen "jaggörsakerochtingiförvägförjagärsåduktig ochjagvetprecishurdetskavara" så är det kanske bättre att överraska honom Flört


Bönan fick öva sig i att göra ingenting. Det tyckte han var såå trist Rynkar på näsan Han är ganska cool och håller inte på och far omkring en massa, men jag tycker inte det skadar med lite passivitetsträning, och vad kan vara bättre än att öva sig när det är tävling!


_

I kväll blir det också en klubbresa. Vi gnetar väl på med våra "problem" och så är det tårtatajm också!!


Grattis Christina och Lillemor!!! Vad ni är bra Skrattande



 
 
Ingen bild

Véronique

21 september 2009 23:04

Men sikken duttig Böna!
Muff-Puff har också varit spårtokig sedan valpstadiet och det tog ett tag innan vi fick upp inresset för pryttlarna på vägen. Hon har vid ett par tillfällen till och med spårat förbi öppna snusdosor fylla med skinka! När spåret sedan är (i mina ögon) slut och vi har selat av så spårar hon alltid tillbaka till bilen.

 
Anna & Juni

Anna & Juni

22 september 2009 12:55

Shit pommes vilka fina soluppgångsbilder!!! Duktig fotograf du är!

Vi verkar har lika mesiga rackare hemma. Och då syftar jag inte på hundarna... ;)

http://www.annaronge.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

23 september 2009 08:44

Duktig spår-Böna! Evigt tragglande med detta "framåt"!

 
Kerstin med vovar

Kerstin med vovar

23 september 2009 18:39

Det var väl roligt att få uppleva en soluppgång som omväxling till alla nedgångarna, som jag aldrig får se hahaha!!!

http://brukshundarna.se

 
Jill

Jill

24 september 2009 07:58

Du kan få låna Kid.... så vi får ner näsan ordentligt på spåret....

När ska han komma??

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Akka

Akka

24 september 2009 22:42

Vilka kanonbilder!!! :-D
Återigen får matte klappa sig på axeln... ;-)
Gillar verkligen nya bloggutseendet skarpt! ...även om jag kanske är mer för ljusa färger, men det passar så himla bra i med de stämningsfulla bilderna!

http://akkadahlen.blogg.se/astaskrypin

 
Jill

Jill

25 september 2009 12:39

Den dealen ställer jag upp på :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards