Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Km o bilder

Av Helén - 7 oktober 2009 11:43

Nu var det ett tag sedan jag skrev något så det får bli en sammanfattning. Hemskt vad tiden rusar i väg. Om vi börjar med helgens begivenheter så tillbringade vi den på klubben. I lördags var det KM i lydnad och då var vi förstås med. Skojigt nog så var det både nya och gamla medlemmar som var med och tävlade. Det verkar som om vi kanske börjar få lite snurr på aktiviteterna igen. KUL!

För oss gick KM:et så bra att vi visst vann Skrattande med 186p.

Massa tior fick vi och det är förstås kul, men jag stör mig ofantligt på betyget 7,5 på linförigheten. Jag fattar inte vad det är som händer så fort vi går in på en tävling? Deco tappar fokus och position och det ser bedrövligt ut. Uppenbarligen!

Vi körde ff både före och efter tävlingen och då satt det som en smäck. Antingen har det med kommenderingen att göra, eller också kan jag inte gå riktigt när det är tävlingsdags. En kombination av båda sakerna kanske...? Hur som helst är det störande! Skrikandes

Vi har spårat en del också, förstås Glad Deco får träna upptag med och utan vidhängande spår och Bönan får "bara" spåra. Inga nya sensationer att berätta om där. En dag när vi spårade på klubben så var det några som pangade hej vilt med bössorna, så då fick vi skotträning samtidigt. Jättebra! och ingen av hundarna brydde sig.

*

På träningen i måndags bjöds det på uppflyttningstårta

  Edits uppflyttningstårta  

Den var både proffsigt snygg och god! Edit och Lillemor huserar numer i lägre klass spår! Bra jobbat!


-

Den gulliga lilla valpen som bor här håller sakta på att förvandlas till en marodör av värsta sort! Han är fortfarande ganska gullig...

Bruno  

... men borta är tiden, och friden, när han låg och sov när inget annat hände, när jag satt vid datorn t.ex Nu sover han minsann inte i onödan. Dessutom ska han ha något att tugga på hela tiden. Jag trodde det skulle bli lugnt på den fronten nu när han tappat tänderna. Det har snarare blivit värre!

Han börjar dagen med att släpa upp matskålen (av keramik) högst upp i trappan och sedan ligger han och gnager på den... Glasljusstakarna har jag också hittat där, i trappan alltså. Fint uppställd med ljuset kvar inuti. Andra favoriter är byrån i hallen, mattan i trappan och fjärrkontrollen... Suck!

Försöker lära in det mycket användbara kommandot "gå och lägg dig". Då ser han ut som om jag hade slagit honom och kryper sakta ihop på det alldeles för hårda golvet. Enligt Bönan går det bara att ligga på golvet om man har något mjukt under sig.

Och det är inte alltid man har Deco till hands som liggdyna.

Det ligger nog i släkten, brorsan Bozz har en hel rottis att gona in sig på Förvånad Dessutom har han vunnit snyggpris! Grattis till BIR brorsan!

_

Till sist vill jag bara tala om att vi har Smålands största lönn i trädgården. Vi gillar den alla tider på året, utom på hösten. Det blir en del att kratta... om man nu gör det, kan ju låta maskarna ta hand om löven också.  Innan man krattar (eller inte) kan man ta lite färgglada höstkort på jyckarna.

Bönan på språng

Bönan på språng


Kolla, de posar!!

Bruno o Deco okt - 09  


Deco får inte vara med Preben och Bönan och leka Gråter

Deco spanar  



Det kan vara fint i skogen också så här års. Gillar solmossan!

sol i mossa 


Samma mossiga skogsbacke. Lekte lite med en bild på Deco.

bara på skoj  

Det är sååå kul att fota och greja med bilder. Önskar jag kunde mer...







 
 
Ingen bild

Lill + Edit

7 oktober 2009 12:55

Dina bilder är bara för snygga!!!! Jag är grön av avundsjuka.
Mvh Lill

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

7 oktober 2009 17:10

Grattis till KM-vinst :-)
Å så snygga foton ju!

 
Veronique Godis & Minya

Veronique Godis & Minya

7 oktober 2009 17:12

Härliga bilder! :) Grattis till KM-vinst! Det där med fria följet känner jag mycket väl igen. Men har fått nyttiga tips av Fia. Så nu har vi 9 i betyg istället för 6 på fria följet.

http://godiscoominya.blogspot.com

 
Biggan

Biggan

7 oktober 2009 22:20

Grattis till KM-vinsten. Vadå lära sig mer???? Du visar ju hur bra bilder som helst. Eller är det inte du som fotar???? =skojsa bara.

http://Bumerangs.se

 
Gun

Gun

7 oktober 2009 23:22

Grattis till KM vinsten! Härligt jobbat! Vilka jättefina höstbilder, du fotar ju görbra!! Fina objekt åxå :)
Ha de gott!

http://www.torpie.se

 
Jill

Jill

8 oktober 2009 06:52

GRATTIS!!!!!!!

Jätte FINA bilder!!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

8 oktober 2009 10:26

Grattis till Klubbmästaren! Jättefina bilder! Löven kan väl hundarna springa runt i och sedan tar vinden resten. Tjoho en som inte krattar!!!!

 
jennie

jennie

8 oktober 2009 18:24

GRATTIS till KM titeln (igen;)! Jag "hörde" bara den som kom sist och hade ingen aning om att det var ni som vann! Kul!
Btw, jättefina bilder på vovvarna!

Kramar!

http://grandrag.blogg.se

 
Fia

Fia

9 oktober 2009 11:42

Grattis! Bra jobbat :) Vicken' snygg tårta! Halleluja :))
Bilderna är jättefina! Har stulit den svartvita på Bönan.....

http://www.vickulas.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

9 oktober 2009 19:51

Grattis klubbmästarn! Trist med ff som inte funkar på tävling. Vet hur det kan vara. Brukar du tävlingsträna mycket?

Superhärliga bilder! Efter en vecka med innesittande på jobbet lääängtar jag ut i en skog som ser ut som på dina bilder. Guuud vad fridfullt!

http://www.annaronge.com

 
Fia igen

Fia igen

9 oktober 2009 22:46

9-poängstips... Ja, det ska du få :) Vi ses!

http://www.vickulas.se

 
Fia

Fia

10 oktober 2009 23:41

GRATTIS till KORAD, Deco :) Tack för att ni kom!!! Ursäkta röran.... ;-)

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

12 oktober 2009 14:18

STOOORT GRATTIS till KORAD !!
Kul att det gick så bra för M-syskonen.

Mocca fick vänta pga alla hormoner som hoppar runt i kroppen på henne i o med löpet... vi får testa en annan gång.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards