Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2009

Än lever vi

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19


kul att du undrar V Skrattande Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Skäms


Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids overksamhet väldigt bra utan att flippa ur. Antingen har vi inte varit så overksamma som jag har tyckt, eller också blev det lite för bra nu. De är nämligen helt bananas. I alla fall de bruna... mest D. Bönan är en riktig kanonjycke, och det inte bara för att han inte exploderar i tid och otid Flört 


Rundor blir det förstås, men nästan ingen träning, särskilt inga spår. Älgjakt, sjukdom och andra aktiviteter har gjort att vi inte hunnit med det på ett tag. Blir det något så är det ett litet pass uppletande. BORING!! tycker de bruna om det. De vill ha meeer!

Så länge ingenting händer så är det rätt lugnt, men minsta lilla förhoppning om aktivitet gör att (i alla fall Deco) exploderar! "Ja! Äntligen! Kom igen! Nu sätter vi igång!" - Nej lilla gubben, jag ska bara ut och hämta posten... Gråter


Den här helgen är det syskonträff med Brunos syskon i Karlstad. Jag önskar så att jag kunde varit med och träffat alla hans syskon och ägare! Den här helgen har vi i stället, för jag vet inte hur många år tillbaks, hjälpt till på Den Stora Utställningen I Växjö. Tack gode Gud för torrt väder! Det gick tydligen för det mesta att gå ut och rasta hunden i dag!

Jag hade lovat att hjälpa till halva dagen, pallar inte mer, och därefter stanna så länge jag orkade. När jag väl meddelade att jag tänkte åka så hade en del av de som skulle vara med hela dagen redan åkt Förvånad Skrikandes. Med andra ord behövdes jag... Classe har hjälpt till hela dagen fast han är sjuk (feber och ont i halsen, hans tur nu). Han ville gärna också åka hem lite i förtid. Tack vare snälla klubbkompisar som hoppade in extra så kunde vi åka hem lite tidigare. GulleSamuel stannade kvar. Han är en riktig klippa!

Men fast vi har gjort så gott vi har kunnat, och stannat så länge som möjligt så har i alla fall jag skitdåligt samvete! Känner mig så fruktansvärt otillräcklig, och önskar samtidigt att jag också kunde tänka mer på mig själv. Samuel och Classe ska jobba på söndag också. Om jag repar mig på en dag (har i och för sig aldrig hänt) så måste jag kanske hoppa in för Classe, om han fortfarande är sjuk.


-



Hur som helst så var det väldigt trevligt i Tipshallen i dag. Mycket kul finns det att titta på. Särskilt lilla oavbrutet bjäbbande Buster och hans matte med guldskorna. Kanske inte så mycket Buster som pjucken! 


Eller små barn utklädda till vuxna, som tydligen behövde fixas till minst lika mycket som hunden = junior häändling!


Värst var nog damen som inte orkade gå tillbaka och hämta sin nummerlapp, och därmed bli insläppt i hallen igen efter rastrundan "jamen, då får hunden kissa inne då" sa hon, vände på klacken och gick!Förvånad 


Eller ett gäng fantaster (ni vet, sådana där med snäv kjol, högklackat och blus! Inte skjorta alltså, utan bluuus) som högt uppe under taket, tittandes ut genom restaurangens fönster, minsann kunde tala om vilken av pudlarna där nere i ringen som var bäst! Nickade och hummade snusförnuftigt att domaren kunde sina saker när h*n valde "rätt" hund som vinnare, men kunde inte reda ut om det var dvärg- eller toypudel som visades Skrattande


-


Jag fantiserar om att jag och hundarna ska kunna ta oss till klubben för lite träning och förhoppningsvis ett par spår i morgon. Går inte det får jag väl försöka få till något här hemma... gissa vem som också har ont i halsen?

 
 
Malin

Malin

31 oktober 2009 12:01

BRUNo är verkligen fin och när jag kollat bilder runt så har han vuxiit så :D verkligen så fiin!

http://www.rebban.webb.se

 
Veronique Godis & Minya

Veronique Godis & Minya

31 oktober 2009 14:30

Puh, vilken tur! Man blir ju worried liksom. :)
Muff och jag ska ut och spåra i morgon på ngt som kallas lägre klass spår. Hm... senaste träningstillfällena har hon sagt något i typ med "Jamen matte om du håller koll på spåret så länge, så ska jag ba kolla en sak här borta" Vi får se hur hon resonerar i morgon. Vi återkommer!

http://godiscoominya.blogspot.com

 
Fia

Fia

1 november 2009 12:11

Ta det lugnt och friskna till!!! Hundarna överlever ;-) Kasta ut frukost och kvällmat i trädgården och låt dom leta på sin föda själva. Alltid nåt att aktivera med när man själv är sänkt :)

http://www.vickulas.se

 
Biggan

Biggan

2 november 2009 19:23

Trist när man inte är riktigt kurant. Själv låter jag inte så jätterolig-särskilt inte på morgnarna. Sen kan vi ju alltid skylla på mörkret, om dete blir litet dåligt med träningen. Haha

http://Bumerangs.se

 
Jill

Jill

3 november 2009 07:23

Hoppas verkligen ni blir på G igen....snart!! Krya på er!

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Av Helén - 20 oktober 2009 11:20

kronor!!!!!! Det är vad det kostar att plocka bort ett märgben från en viss liten kelpies underkäke.    Det var förstås lilla Bönan som råkade ut för detta i går. Han tyckte inte det var något särskilt med det, han gick så glatt om...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards