Dagar med Deco

Alla inlägg den 7 december 2007

Av Helén - 7 december 2007 11:56


Det regnar! Fortfarande! I dag igen! Inte för att jag är någon större snöälskare, men lite omväxling vore det ju... Eller sol, det vore väldigt trevligt. Annars kan jag nöja mig med uppehåll några timmar.


Deco är lika glad som vanligt. Han älskar väl inte heller när det regnar, men det blir ju så häftiga lerpölar överallt. Tur att han är brun. Tyvärr har han hosta. Vi var ju och miljötränade på utställningen i Växjö i Allhelgonahelgen. Kan det vara något han fick då? Det är ju över en månad sedan. Han är pigg och glad, men hostar när han rör sig lite snabbt, dvs ganska ofta. Vi försöker ta det lite lugnt, och det är inte helt uppskattat :o)


När det gäller träningen så börjar vi köra söket den 12/1. Då ska det bli ordning och reda med sökträningen. Vi skippar äventyren i Växjö och kör på klubben i stället.

Jag kunde gärna börjat nu, men advent och jul kommer ju lite i vägen för de flesta ;o) men efter helgerna ska det bli annat av! Fler kan vara med, så är du sugen så hör av dig till mig.


I lydnaden så har vi fått problem med apporteringen. Deco springer gärna några meter för långt när han ska hämta apportbocken. För att få upp motivationen att skynda sig tillbaka med den så halade jag upp kongen. Vilket medförde att han numer springer ut förbi apporten, vänder och stannar vi den, kollar på mig om det kommer någon kong, tar apporten och travar med den till mig... Vad gör man? För tillfäller blir jag mest sur och frustrerad och därför har jag bestämt att inte träna på apporteringen förrän jag har en bra plan. Tips mottages tacksamt!


Friaföljet går faktiskt rätt bra! Klick och kong är melodin. Vågade mig på några helomvändningar i går och det gick strålande!


Grattis sänder vi i dag till uppföderskan, Vickulas kennel, som fått bruksuppfödarpris nr. 2  Snyggt!


Jättekul att några kommenterar i bloggen, får ju lite mer lust att skriva då  ;o)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards