Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Spår o sån´t

Av Helén - 15 september 2009 16:24



I går drog vi till spårskogen. Jag gick ut ett elitspår - färdigsnitslat = LYX! Sex + slut och ett par burkar, liggtid drygt en timma.

Medan vi väntade rastade vi av oss och fikade. Kan meddela att både Bönan och Deco gillar skinkmackor Oskyldig Under tiden jag satt och mumsade så noterade Bönans näsa att det fanns något som luktade intressant en bit bort i skogen... Han tog sig dit, hittade spåret och tog upp det Förvånad - klockrent bakspår! Duktigt... och inte. Det låg minst 30 meter från vägen, så näsa det har han.


Deco fick göra ett påsläpp på sådär tio meters håll. Lika klockrent från hans sida, tyvärr gick även han åt fel håll Rynkar på näsan

Jag hade ingen bra plan för detta så jag bara ropade på honom och så satte vi igång åt rätt håll i stället. När vi kom till stället där Bunan hade varit så var det förstås frestande att kolla var han hade tagit vägen... Hoppas aldrig vi får några svampplockare eller så´nt på tävling.(Det kan man ju drömma om Foten i munnen)


Efter denna lite trevande inledning så spårade Deco som en liten maskin. Plockade pinnar hej vilt, analyserade vinklar, fixade spetsvinkel och efter ungefär halva spåret blev även tempot ganska behagligt Glad Härligt! Summa summarum så behöver vi träna mera på upptag och förledningar, surprise!


Vi drog vidare till klubben för i går var det tävlingsträning, med TL och allt. Jättebra initiativ! Ni som inte var där missade något.

Deco hade sitt spår i kroppen och jag tyckte att det kunde passa bra att göra en check på högremomenten. Intressant att se om han höll ihop en hel "tävlingsdag".


Summarum på det är att han höll ihop väldigt bra men vi har en del att träna på; krypet, som har varit helt ok ett tag, hade bitvis återgått till gamla synder. Skallet är bedrövligt! Hade inte ens fått betyg på det på tävling, glest är bara förnamnet... Det kunde kanske också bero på att han trots allt var lite trött, för det var sämre än vanligt och det är inte bra i vanliga fall.

Det som fick mina ögon att fuktas i går var framåtsändandet! Gör han det så på tävling får vi nog betyg på det Skrattande  Trodde jag inte skulle gå för några veckor sedan när vi tragglade det som värst. Underbart!


Bönan fick köra sitt o ligg kvar, inkallningar, fot och framåtskick till bollen. Det var roligt! sa han. Mindre roligt var att titta på när andra fick träna. Det ska vara action hela tiden om B ska vara nöjd. Alltså försöker jag komma i håg att INTE träna också Cool


_


Finaste Snufsegrisen!

  

Finaste Snufsegrisen!



 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

15 september 2009 22:17

Härligt att spåret gick bra. Ja varför går de inte åt rätt håll varje gång????Jättefin bild på Deco!

 
Veronique Godis & Minya

Veronique Godis & Minya

16 september 2009 16:19

Är det tävlingsdax snart månne?
Jag har också tjatat "frrrramått", "saaaaktaaa", "brrraaa", "rrätt", "nej saaaktaa!" Vi vill ju så gärna ha mer än 5 i betyg, ja... den som lever får se. :)

http://godiscoominya.blogspot.com

 
Samuel

Samuel

17 september 2009 19:31

Det är ett mysterium, men hur man laddar upp Youtube-klipp kan jag visa dig :-)

http://samuelsnackar.bloggagratis.se

 
Biggan

Biggan

18 september 2009 09:15

Ja, nu blir vi nyfikna. När är det tävlingsdax? Mörka inte nu!!!!!!!!!!

http://Bumerangs.se

 
camilla

camilla

19 september 2009 08:42

Vi vill oxå veta när det blir tävling.....
Träna på att inte träna ....DET är bra :)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Akka

Akka

24 september 2009 22:33

J ä d r a r vilket snyggt foto på killen!!! *tummen upp*
Applåd till matte! :-D

http://akkadahlen.blogg.se/astaskrypin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards