Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

En riktig kelpie?

Av Helén - 1 juni 2009 12:43


Ja inte vet jag vad som är en "riktig" kelpie. Jag tycker nog att Deco är ganska riktig, men en sak är säker; Bruno är helt olik Deco i samma ålder.


Bruno kan man nog bäst beskriva som intensiv... i allt han gör. Det finns mycket envishet och djävlar anamma i den magra lilla kroppen. Det har jag i bland saknat hos Deco och fått i överflöd hos Bruno. Den behändiga avknappen som Deco bara har, den får man däremot leta efter hos Bruno. Den finns säkert, men det tar lite tid att hitta den... och jag är inte riktigt säker på var den sitter ännu ;)


Bruno är mycket mer fäst vid mig än vad Deco är. Deco gillar alla och är "min" hund när vi tränar, men husse har en särskild plats i hans hjärta. Bruno har tydligt utsett mig till favorit. Känns förstås bra, men det är inte lika kul när han skriker som en stucken så fort jag går ur rummet och han inte får följa med.

Deco har aldrig förstört grejer hemma eller tuggat på elsladdar och böckerna i bokhyllan... gissa vem?


Riktig vet jag inte... men annorlunda :) Goa är de båda två!



_

I går var vi i skogen och lade spår till vår tävling i helgen. Bruno fick hänga med runt på ett lägespår. Det var superlajbans att vara med de stora grabbarna och röja i blåbärsriset. Jag tänkte att jag skulle bära honom när det blev för brötigt och jobbigt. Som tur var bar Linda på snitslarna och jag stegade, kunde blivit lite besvärligt annars... Bruno och jag hade inte samma åsikter om nödvändigheten av att bli buren, men han fick finna sig i det bitvis. När vi närmade oss slutet på spåret såg jag att Bruno började GÅ bredvid mig i mossan. Sedan var det ganska skönt att bli buren ett tag ;)


Deco fick spåra ett högrespår med åtta pinnar. Det gick bra efter omständigheterna, två stycken spårsnitslare och sedan en som gick ut det och lade dit pinnarna. Han var lite flaxig och hade väl inte drag i linan hela tiden. Vi tog oss runt i alla fall och hade alla pinnar med hem. En plockade jag och en tog han efter lite "övertalning".

Deco var rejält trött på slutet. Inte så konstigt eftersom det var varmt och han hade röjt runt i skogen innan spårandet också. Härligt nog så kämpade han på i alla fall! Han är för underbar min stora brunråtta!


I kväll far vi till klubben. Hoppas att det finns några där som vill klämma på Bruno och kanske gosa lite också :)




 
 
Marie

Marie

1 juni 2009 16:38

Gud så söt han är den lille, ser ut som mycket full i fan den blicken..
Lycka till med uppfostrandet!!

http://western.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

1 juni 2009 17:58

Så kul att han är en vilding Bruno ;-). Han har att brås på... ;-) Brunos farsa Bocca har blivit norsk brukschampion i sök!!! Inte illa

http://www.busligan.se

 
Biggan

Biggan

1 juni 2009 18:57

Hahahaha-rätt åt dig!!!!!!!!! (OBS-skämt)

http://Bumerangs.se

 
Jill

Jill

2 juni 2009 08:51

Hehe här har du lite att bita i :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
jennie

jennie

2 juni 2009 12:18

Bra skrivet! Deco är faktiskt oxå en riktig kelpie men som sagt kanske inte lik Bruno för det, eller vise versa!
Jag gillar dem båda! =)

http://grandrag.blogg.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

2 juni 2009 21:43

Visst är de härliga och olika, de små bruna raringarna! Tänker på Juni och Minna, när de var "små". Juni som bodde hos oss som 5 månaders valp i nästan 1 månad när matte var i Japan var hur snäll och välartad som helst och förstörde inte en pryl. Minna däremot har mycket på sitt konto, vår inomhustrappa, fåtölj, kuddar mm, mm. Tur att man glömmer!!

 
Maria

Maria

4 juni 2009 00:00

Nu verkar du ha fått det du efterlyste... :)

http://www.kennelwalkabout.se

 
Jenniefer

Jenniefer

7 juni 2009 08:37

Kul med ny liten härlig buskelpie, lycka till!!

http://www.canovills.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards