Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 9 juni 2009

Jag hinner

Av Helén - 9 juni 2009 16:14


verkligen inte det jag skulle vilja just nu. Vi hade tävling i lägre/högre spår i söndags och vi har lagt ner en massa telefontid, bensin och skogstimmar senaste tiden. Det är en del som behöver ordnas innan det kan bli tävling. Det roliga i kråksången är att vi har haft tillgång till en massa snitslade spår att träna i :)


Classe skulle provgå ett av spåren, tre pinnar + slut med sig. Ordern var att han skulle lägga pinnarna vid en gul apportsnitsel. Förstås så var han tvungen att testa... lade en pinne mitt i ingenting, utan gul snitsel i närheten. Detta berättade han förstås inte för mig. Vad konfunderad jag blev när Deco plötsligt plockade en pinne på "fel" ställe. Och glad. Då håller jag tydligen inte på och styr honom vid pinnarna :) Hurra! Classes oskyldiga min när han frågade om Deco hade hittat alla pinnarna var också rätt kul ;)


Deco har fått spåra både lägre och högrespår med varierande antal pinnar och/eller burkar. Det har han fixat jättebra! Några upptag har det också blivit och även de har fungerat :)

_


I söndags morse drog vi så till skogs i sviinottan för att gå ut ett lägrespår. Bra att jag hade snitselslaven med mig :)


Bruno ägnade sig åt det han är bäst på

 


Innan lydnaden började så träffade Bruno ytterligare en trevlig mallenutt vid namn Ullma.

 


När det skulle skjutas på budföringen så käkade Bruno frukost och vid platsskotten tog vi en promenix. Inga problem :)


Valplivet är fortfarande intensivt. Vi börjar väl få in lite rutiner och har börjat öva lite sitt, sitt vid sidan och att ögonkontakt lönar sig.



Annars ser tillvaron mest ut så här:


I dag har vi träffat Sofie och Rikke för lite SM-uppladdning.

Deco fick köra ff, inkallning och kryp med sväng. Kanske har det ramlat ner en liten pollett när det gäller svängandet.

Bruno fick öva sig på att sitta bunden. Behöver jag nämna att det inte var så poppis?

Deco hann med en simtur också, det tackade han extra mycket för. Bruno nedlåter sig inte att bli blöt om fötterna, ingen annan stans heller för övrigt...


Till sist vill jag bara säga: LYCKA TILL PÅ SM SOFIE OCH RIKKE!!! Vi håller tummarna!


 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

10 juni 2009 12:31

Härligt med spår! Självklart är M-hundarna superduktiga på att spåra! Ska bli kul att träffa "lille" Bruno på lägret.

 
Sofia

Sofia

11 juni 2009 22:08

Hejsan!
Jag såg att du har några riktigt fiffiga metallkrokar till bilburen, var hittar man sådana? Svara gärna i min blogg :-)

http://www.boggas.se

 
camilla

camilla

14 juni 2009 13:51

Vi minns inte längre hur solvärmen känns :(
Bruno lilla Bruno är alldeles för söt där han skuttar fram som en liten känguru :)

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Cilla

Cilla

14 juni 2009 23:40

Ny blogg

http://ceciliana.blogg.se

 
Catherine

Catherine

15 juni 2009 20:52

Vilken söt liten brun Kängru:D så underbart go han verkar , gissar på att där har du att göra;)
Ha det gott

http://www.gyllenemix.se

 
Jill

Jill

16 juni 2009 05:56

Ser ut som det är full fart....

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards