Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Stora killar får

Av Helén - 22 juni 2009 13:43


gå till veterinären, så det har vi gjort i dag.


Första anhalten var förstås vågen


Sedan blev det puss och bitkalas med vetten Helena. Hon var ofin nog att kolla på hans ädlare delar.




Efter en ganska livlig stund på undersökningsbordet så blev B lite trött.


Han vaknade inte ens när han fick sin spruta.

_


I helgen hade vi finbesök av Cilla. Jag lyckades undvika dansandet runt stången, men äta utomhus slapp jag inte i från. Tolv grader och regnskurar... ja då måste man sitta ute. Det är ju midsommar! Jag har aldrig insett tjusningen med det...

För övrigt var det en trevlig helg med struntprat och kortspel. Cilla visade sig vara en överdängare på Rummy! Hmpf :(


Vi klämde in ett spontanbesök hos Jennie för att miljöträna med lite barn. Barn var väl inte så farligt längre, det som var mest spännande var traktorn på åkern. Bruno gjorde som han brukar: kolla kolla kolla... - jaha!

De hade delikatesser där på landet: torkat kobajs! Glöm att B tänkte komma till mig! Jag tänkte ta hans skatt, honom lurar man inte så lätt! Det krävdes list, förslagenhet och en snörboll för att få tag i honom. Och han som kan både "kom" och "loss" annars.....

_

Lilla Bruna Bönan går från klarhet till klarhet. Det är en rolig, envis, nyfiken och kaxig bekantskap. Får han inte som han vill så bits han! Eller skäller så trumhinnorna tjongar i öronen. Men tycker man att han ska bada så är han inte så kaxig längre.

Det enda "buset" som Deco gjorde när han var liten var att bada i vattenskålen. Oavbrutet. Det skulle inte falla Bruno in, då blir man ju blöt! Deco blev överlycklig när han hittade en vattenpöl på promenaden, Bruno går runt alla större och mindre vattensamlingar.

Nu är det så att jag tycker det är bra med hundar som gillar att bada, dels är det praktiskt om de har skitat ner sig och dels är det bra motion. Det kan också hända att det regnar på någon tävling i framtiden (hemska tanke) och då är det bra om man inte är för petnoga med att bli lite blöt om magen.


Så vi har vattenträning mest varje dag. Deco är överlycklig, Bruno är inte lika glad för det. Ännu!


 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

22 juni 2009 22:31

Duktig kille har varit hos veterinären! Bruno kanske är släkt med Jenni på långt håll, hon tycker ett "käringdopp" = gå ut i vattnet till halva benen, sedan doppa sig är fullt tillräckligt!

 
Jill

Jill

25 juni 2009 07:52

Tror också de ska vara vattentåliga ;)

http://www.hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards