Dagar med Deco

Alla inlägg den 14 november 2007

Av Helén - 14 november 2007 14:02


Tack för din kommentar Maria. Alltid kul att få ett kvitto på att det finns någon som läser vad man skriver. Mer sån´t! Datorn har pajat IGEN, så jag har inte sett den förrän nu. Kommentaren alltså, datorn har jag minsann sett. Den står där och är svart och ful och funkar INTE! Förbannade skitdator! Toitusen kostade fanskapet och det är tredje gången den pajar. Två gånger har vi skickat tillbaka den på lagning och det är väl tredje gången gillt nu...


För att göra allting ännu värre så har vi fått en massa snö! Usch och blä. Känner mest för att gå och lägga mig under IKEA:s varmaste täcke och inte titta ut igen förrän i mars. Ja, ok det finns fördelar med snön också. Det blir ju lite ljusare och hundarna är blöta när de kommer in, i stället för leriga.


I går när vi var ute på vår runda så gjorde jag en snöboll och kastade till Deco. Jättekul, han sprang efter den och missade den förstås. Då satte han på näsan och letade reda på rätt snöklump och kom med den till mig! Uppletandeträningen ger oväntade resultat minsann. Han är ju bara för gullig, den lilla råttan.


Decos lydnadsträning går sakta framåt. Jag har meckat lite med klicker och godis i lydnaden och det fungerar inte alls! Jag uppfattar att Deco tycker att det är skittråkigt. Han vill inte anstränga sig för att få en korvbit, och matte är ju bara hur tråkig som helst. Klicker och boll fungerar däremot mycket bättre. Bollen är rolig och matte också! Så vi kör väl vidare på det spåret.


På söndag ska vi träna sök. Det ska bli jättekul och jag tror att Pajasen kommer att gilla det också. Springa till folk i skogen och få godis och leka, kan det bli bättre? Jag tror inte det. Är det fler som vill hänga på så ring.





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards