Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 17 december 2007

I går blev det

Av Helén - 17 december 2007 19:37


sök i Sävsjö. Vi inriktade oss på att försöka få till vindmarkeringar innan jag släppte i väg Deco till figgen. Det gick väl rätt så bra. Han hittade fram och fick leka varje gång. Lajbans!

Jag figgade också (förstås). Satt nedanför en slänt med ryggen åt stigen. Belönades med en sådär 40kilos labbe som flög rakt ner bakifrån i knät på mig. Det var inte så skönt... Tur att han inte landande i nacken...


Efter lite nödvändig fika så körde vi uppletande i en korridor. Jag lånade ett par grejor av K, bra med nya föremål. Deco hittade på ett nytt trick; sög grejen och vände sedan utåt i full fart. Jag hummade lite på honom och då vände han och kom. Annars var det ett jättebra uppletande. Tre grejor och tre skick. Rakt och fint. Och full fräs förstås.


Vilket lyxigt ställe de har i Sävsjö. Sökrutor inpå knuten, med färdigmarkerad stig och ruta. Och uppletanderutan var bredvid stugan, också färdigmarkerad. Inga sura jägare där tydligen. Jag önskar att vi kunde ha det likadant.


Jag vet inte om det var det roliga söket, det underbara uppletandet eller det trevliga sällskapet, men jag har varit på gott humör sedan dess. Härligt!


Nu händer det väl inte så mycket på träningsfronten. Blir väl prommenadträning bara. Måste ju klara av julen också. I år kommer det i alla fall inga släktingar till oss: gott om tid att träna i mellandagarna alltså ;o)


Förresten måste jag ju gartulera Decos brorsa, Monster som har varit på utställning i Stockholm. NORDJV-07 blev han. Och uppföderskan har lagt ännu en titel till meritlistan på Ettra, som har blivit Svensk Spårchampion, SSPCH. Grattis!


Rätt prick är klickad, så nu går det bra att kommentera :o)


 
 
Fia

Fia

18 december 2007 15:02

Kul med sök!!! Glöm inte dykupperna, om vinden bråkar ;-)
Tack, ja det är kul att jaga titlar :)) :))

http://www.vickulas.se

 
Catherine

Catherine

18 december 2007 15:30

Halloj tack själv för en trevligt träningspass. är alltid så roligt att stöta på "nytt" duktigt hundfolk:)Jaså du har en egen blogg det sa du inte;)Hoppas att det blir fler tillfällen speciellt med söket:) Ha det gött

http://www.gyllenemix.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards