Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 20 december 2007

Hå hå Ja ja

Av Helén - 20 december 2007 19:28


snart är det jul... Och vi har börjat med vår och sommarplanering. MH, träningshelg och kennelläger. KUL. Dessutom hade jag ju tänkt att tävla lite med stjärnan också... Appellen vore ju skoj.

Hundprataren på TV brukar säga att man ska använda de resurser man har. Och i dag kom jag på att jag har en jättebra resurs att träna framförgående med. Det finns nämligen en gammal nedlagd station, som till hörde gamla smalspåret, inte så långt från oss. Vid den stationen finns en perrong! Den går rakt fram, man vill inte gå ut åt sidorna för då ramlar man ner, i varje ände är det en liten nedförsbacke, perfekt att lägga "osynlig" kong. Måste definitivt testas.


För övrigt har Deco lärt sig vad is på sjön är. Nämligen skitkul! Hmmm... Dessutom fick jag ett litet kvitto i dag på att han vet vad ordet "apport" betyder. Någon smart person hade kastat en ölburk i dammen vid fiskodlingen. Den låg precis i kanten och jag bad Deco ta upp den. Först försökte han plocka isbitar men till slut såg han att burken låg där och kom med den till mig. Dutti!


I dag kom vi (jag) i håg att träna lite platsliggning också. De håller nämligen på och bygger vid järnvägen. Smäller och bankar värre. Perfekt störningsträning, utnyttja resurserna. Inkallning, uppletande, ff och stanna och ligg på avstånd blev det också.

Sedan gick vi hem och stekte köttbullar. Man kan ju inte ha färdigköpta köttbullar på julbordet ;o)

 
 
Catherine

Catherine

22 december 2007 08:59

Halloj tycker det med att på julbordet ska det vara hemlagade köttbullar:) Är nog ända gång på året jag står och steker köttbullar;)Vi vill önska er en riktigt skön jul och gott nytt år, lycka till på alla tävlingar framöver:) Ha det gött Catherine och vovvarna

http://www.gyllenemix.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards