Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 26 december 2007

Titthjälp!

Av Helén - 26 december 2007 11:53


Ja, nu är den slut. Julen alltså. Mycket mat och paket blev det. Lugnt och skönt i huset utan släkten.

På julaftonen gick jag och Samuel en runda på elljusspåret. Träffade en golden som var ute med matte (ja, faktiskt, inte tvärt om). Hon tog för givet att jag skulle släppa fram Deco till hennes hanhund! Det skulle inte gå bra, sa hon, medan hon förtvivlat försöket hålla sin hund. Deco gick lös vid min sida och uppförde sig exemplariskt medan vi passerade.


Innan vi åkte hem till julbord och Kalle Anka så körde vi några sökskick på Samuel och avslutade sedan med burkletning i grustaget.


I går lade Classe ett spår till Deco på åkern. Ca 400 meter. Två toarullar med godis i, två pinnar och bollen på slutet. Liggtid 2½ timma. Det var inte magiskt den här gången, men det gick väldigt bra. Deco stannar både vid toarullar och pinnar, men tar inte upp dem. Ser ut som han tycker att "det kan du göra själv, jag bara hittar dem". Vi har tränat jättemycket på att plocka upp pinnar och ge till mig i utbyte mot godis, och det kan han hur bra som helst. Men när man spårar är det tydligen inte samma sak...


Vi körde lite lydnad också innan vi gick hem och hade juldagsslapp. Jag upptäckte att Deco tycker inte att han behöver sitta vid halterna i ff. Hmm hur tränar man det utan att titta ner på hunden varje gång? Jag behöver titthjälp! Vi donade lite med det i hallen i dag, framför hallspegeln, och med skinka som belöning. Då gick det förstås jättebra...


I morgon bär det av till stan. Båda ungarna fick presentkort på JC i julklapp och det måste förstås utnyttjas. Vi hoppas på att det är lite mindre folk än i dag och att det fortfarande finns lite billiga grejor kvar. Gå på stan tillhör verkligen inte det jag gillar mest här i världen, och särskilt inte i mellandagarna, men jag får väl offra mig.

För Deco blir det ett par skittråkiga timmar i buren. Han är nämligen ganska förtjust i prydnadstomtarna...

 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

26 december 2007 20:07

GOTT NYTT ÅR!

Idag har alla tre bushundarna varit ute och sprungit i tre timmar! Det var faktiskt lugnt flera timmar när vi kom hem.

 
Ingen bild

Helén o Deco

27 december 2007 11:43

Gott Nytt år på er också!
Vad skönt med lite lugn :o Här springer Deco och hämtar grejor ur träningsväskan, undrar om han vill säga mig något...?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards