Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 31 december 2007

SNÖ

Av Helén - 31 december 2007 19:18


I dag har vi firat sista dagen på året på klubben. Lite fina solstrålar tittade fram när jag började åka dit. När jag kom fram var det snöfall!

Linda dök upp och hon var så snäll och lade ett spår till mig och Deco. Lite klurigt in mellan granar, runt och ut igen.Två pinnar, två burkar + boll. I slutet gick det över skogsvägen och in i en massa snår... Sen så satte det igång att snöa än värre. Jag vågade inte låta det ligga mer än en timma med tanke på snön. "Som om det skulle vara några problem? tyckte Deco". Han spårade på som bara den. Hittade första burken, PLOCKADE! första pinnen, hittade andra burken, hittade andra pinnen, men tyckte att jag fick ta den själv. Kan tänka mig att det var lite segt uppe i kontoret vid det laget. Jätteduktig var han i alla fall!


Medan spåret gosade till sig så körde vi lydnad, som vanligt. Kristina hade också anlänt så i dag hade Deco lite störningar på planen. Då passade vi på att ligga plats. Det är svårt att göra det när bästa Spiggepolaren leker mitt framför näsan. Dessutom var det intressanta hoffedamer på planen!

Lite hopp, stående och inkallningar hann vi också med innan vi spårade.


Linda for hem och Kristina och jag körde budföring. Lite tjuvstarter, knäkrockar (hoppas knäet repar sig Kristina), snöbus och mycket full fräs var det! Kul!


Avslutningsvis fick Deco busa med lilla fröken Hoffe. Så kul de hade, både av snön och varandra!


Nu väntar Deco och Lippan på de smarriga märgbenen som de minsann har observerat på diskbänken.


GOTT NYTT ÅR!


 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

31 december 2007 22:00

GOTT NYTT ÅR! Så duktiga ni är att träna. Vi är lite slappa emellanåt. Men Minna älskar att träna = leka tror hon.

 
Ingen bild

Helén o Deco

1 januari 2008 12:33

Vi slappar också, fast bara lite. Det blir lixom lite lugnare hemma efter ett spår ;o) Sen är det ju så kul att spåra också!

 
Fia

Fia

1 januari 2008 15:27

Gott Nytt År!

http://www.vickulas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards