Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 25 mars 2008

Lydnad och instruktörsmöte

Av Helén - 25 mars 2008 21:09


I dag fick vi till ett pass lydnad med "tävlingsledare". Dessutom på en plats där Deco aldrig tränat lydnad förut, vägen utanför huset. Det är nämligen otroliga mängder snö över allt så då fick vi ta en plats där det var snöfritt.


Vi började "tävlingsmässigt direkt med linf. Deco var inte precis beredd på det som komma skulle och gjorde inte sin bästa linförighet. Dessutom var han klart störd av den skrikande människan bredvid!

Vi körde i alla fall igenom hela ettan utom hoppet och platsliggningen. Övriga moment gick utmärkt! Dessutom övade vi lite mer linf. när han hade kommit i gång och då var han jätteduktig. Tandvisningen var inga problem. Dessutom fick vi till lite framförgående och det artar sig, men är inte klart ännu. Fast egentligen är väl aldrig någonsin något moment helt klart...


Nu i kväll har vi varit till klubben på instruktörsmöte. För hundarnas del blev det bara en runda i skogen.

Instruktörsmötet var jättebra, synd bara att inte fler kom. Den nya styrelsen blir nog bra; positiva, kommunikativa och öppna för idéer! Det blir en spännande vår och en rolig sommar tror jag!

 
 
Ingen bild

Cilla, den skrikande människan! :-)

26 mars 2008 15:47

Kul att mötet gick bra! Det verkar som om framtiden ser ljus ut och det är toppen!

 
Ingen bild

Helén

26 mars 2008 18:47

Ja, visst är det bra!
Hoppas resan hem gick bra och att vi ses en sväng igen snart :)

 
Maria

Maria

27 mars 2008 10:13

Kylie hade också bekymmer med TL när hon var runt året.... Var ju liksom tvungen att hålla koll på vad den människan gapade om! :)
Tävla snart?

http://www.goskelpie.se

 
Birgitta o Nano

Birgitta o Nano

29 mars 2008 10:19

Visst är det nyttigt att träna tävlingsmässigt ibland. Då får man liksom se vad hundarna kan hitta på i ovana situationer.

Ni tränar o är väldigt flitiga ser jag. Själv är jag litet sjuk idag-DET är trist.

http://123minsida.se/FajtaNano

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards