Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 19 maj 2009

Pia & Bruno

Av Helén - 19 maj 2009 13:38


I helgen hade vi fint besök av Pia. Ska en kofta (Preben) på utställning så passar det bra att få en annan att gosa med i stället.

 


Prebens utställningsäventyr den här gången resulterade i en 2:a. Så kan det också gå. Det är konstigt att man kan få cert på ena utställningen och en 2:a på den andra. Så mycket har inte förändrats med Preben sedan November... Jag begriper mig inte alls på det där med utställningar!


Deco har många beundrare



För övrigt har vi varit en runda till i luktlabbet. Det gick alldeles lysande. Deco visste precis vad han skulle göra och gjorde det koncentrerat och noggrant. Det var bara jag som tappade greppet lite om klick, belöningar och tempo. Phu, det är inte lätt det där!

Ett framtida projekt med labbandet är att se om vi kan få Deco att specifikt intressera sig för fotdoft, och på något klurigt vis (som jag överlåter till Nettan tills vidare) föra över det till spårandet.

Det där med att få Deco intresserad av fotdoft är i verkligheten redan klart; det finns inget bättre än Husses fötter när han kommer hem från jobbet! Men vi ska styra upp det som vi vill ha det och det är det som är utmaningen i det hela. Spännande att se hur det blir, det är ingenting som förstör något annat i alla fall och D tycker att luktlabbet är en riktig höjdare :)

Vi har också provat på trädspår och spår med luftvittringsfrestelse på håll. Båda sakerna gick utmärkt.

 _

I går var vi på klubben och tränade lydnad. Efter en riktigt miserabel regndag så blev det en underbar kväll. Enda nackdelen var att småkrypen började titta fram. Ett tips till spårlägerdeltagare är att ladda upp med rikliga mängder mygg- och knottmedel!


Lydnaden fungerade bra. Borde gneta mer ff men det är inge´kul! Hoppas på lite inspiration även till lydnad på lägret.

Patrik hjälpte mig att sätta upp rutan när D "inte såg". När jag sedan skickade honom på rutan så var han tvungen att kolla in konerna :(

Vi började också träna lite kryp med sväng. Mycket mystiskt till en början, men rätt så snart fattade Deco att det hade något med bakändan att göra och så gick det i alla fall att flytta ett steg åt sidan. Han är så underbart smart min Snufsegris!


_

Det är nu bestämt vilken valp som blir vår. Får jag lov att presentera Bruno 6 veckor


7 v


Valpväljandet har Fia skött om. Skönt att jag inte behövde vara med och göra det. Jag hade aldrig kunnat bestämma mig! Bruno är tydligen skönt social, kampar som en liten jävel :) och protesterar ljudligt när det inte blir som han vill! Det ska bli så kul att träffa honom! Bara en vecka kvar nu...

 
 
Ingen bild

jennie

19 maj 2009 16:18

Bruno = sötnos! =)

 
Akka

Akka

19 maj 2009 19:05

Vilka fina bilder!!! :-D Jäklar, nu får jag verkligen hålla mig framme om jag ska kunna få fota de "Schelinska fyrbentingarna"!!

Grattis till den pluttige skönheten!

http://akkadahlen.blogg.se/astaskrypin

 
Jill

Jill

20 maj 2009 07:05

Grattis till en ny söt kelpie råtta!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Irene & Minna % Jenni

20 maj 2009 10:36

Grattis till söta Bruno!!!! Han kommer säkert att sätta fart på "storebror"! Eller tvärtom!! Utställningar är så där.

 
Anna & Juni

Anna & Juni

20 maj 2009 14:01

Rolig bild på Deco och beundrarna, haha! Och kul att se lilla Bruno! Tycker han ser ovanligt lite skelögd ut för att vara kelpie, ett tecken på överintelligens???

http://www.annaronge.com

 
Biggan

Biggan

20 maj 2009 20:05

Nu har du en rolig (o jobbig) tid framför dig. Härligt med valpisar.

http://Bumernangs.se

 
Gun

Gun

22 maj 2009 19:10

Ja, bilden (i min blogg) säger allt! ha ha närå...han är nog som en normal kelpie d.v.s helvild!*fniss* Han gick igenom besikningen idag, vilken tur va!;) Så snart kommer han!!

http://www.torpie.se

 
camilla

camilla

23 maj 2009 13:54

Åhhh vad jag blir valpsjuk!
Alla runt omkring mig skaffar valpar. ALLA...utom jag.....Fubbigt!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards