Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 30 mars 2008

Helgrapport

Av Helén - 30 mars 2008 18:29


Jag börjar väl med lördagens träningsdos. Platsliggning med störning stod på programmet. Vi värmde upp med lite lydnad och några framåtskick på åkern bakom huset. Framåtskicken gick väl rätt bra, men stanna på kommando kunde Deco inte så bra... Linda och jag klurade på lite lösningar, men en del fördelar har ju också nackdelar!

Lydnaden i övrigt bestod mest av fritt följ och det är inte lätt att gå på åkern, så vi lade ner det projektet. Dessutom hade kanadagässen bajsat överallt och det låg en del snö kvar också; då kan man ju inte sitta ner heller!

Men ligga kunde han. Fast matte kastade dummys och Zorro sprang fram och tillbaka och hämtade dem. Jätteduktigt!


Lippan fick också lufta sina retreiveregenskaper lite. Han var störning åt Spigge, som skulle träna på att man inte alltid behöver hämta dummysar... Och den gamla gubben hade inte glömt hur man gör. Tänk att en tygpåse kan vara så rolig!


I dag har Deco agerat kurshund, dvs. förevisningsobjekt på valpkurs. Det skötte han förstås utmärkt. Han kunde både sitta, ligga kvar och leka med en boll! Dessutom låg han och slappade i stugan när vi hade teori och fika. Självklara saker, men inte alltid för kursare.... När jag jämför honom med valparna (och unghundarna) så inser jag hur stor han har blivit, och hur fort det har gått. Han är fortfarande en slyngel, tro inget annat, men han börjar arta sig :D

Lite stående, inkallning, sitt under g. och race med Spigge hann vi också med innan det bar av hemåt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards