Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Väntar på

Av Helén - 8 december 2008 15:49


julen. Det känns som om bara den är över så kan man börja med det vanliga livet igen. Nu är det bara en himla massa fixande och donande inför den. Vi försöker ändå att ta det rätt lugnt och inte hetsa upp oss för mycket, men det finns ändå en del som måste fixas, typ mat, julklappar och städning... Kanske lite pynt ska fram också? Det kan hända att vi får besök av svärföräldrar med dito lillebror och då blir det ju lite extra fix.


I dag tog jag oss i kragen och körde ett kondispass i skogen. Fram och tillbaka i råterräng. Hundarna for som två skottspolar fram och tillbaka men jag undrar om det inte var jag som blev tröttast i alla fall. På hemvägen blev det ett pass med lydnad på stålgjuteriets område. Där är det mycket konstiga grejer som rör sig, låter och luktar. I bland brinner det i olika högar och truckar far fram och tillbaka. Perfekt störning med andra ord :)

Preben fick öva sig på att sitta bunden utan att äta på kopplet :( medan Deco och jag tränade.


Särskilt nöjd är jag över bromsspåren det blev i sanden när vi körde inkallning med ställande :) Att Deco fixade fjärr med sitt och ligg med en backande och pipande truck bakom sig är också en av dagens roliga happenings :)

Vi trälar vidare med krypet också. Har visst gått lite fort fram med det (surprise!) så vi backar tillbaka och kör fem centimeter i taget... I bland blir det bra och i bland inte.


Det blir nog en tripp till klubben på lördag för vår del. Vi behöver skava lite på framåtsändandet/gåendet och lite hoppapport är inte heller fel att öva på :)

Det kommer förresten att bli läger på klubben till våren och sommaren. Duktiga instruktörer kommer att anlitas i spår, lydnad och skydd. Håll utkik på klubbens hemsida för info om detta.


Dagens GRATTIS går till Mocca och Eva-Britt som klarat intagningsprovet till försvarsmaktshund.

 
 
Hjalmar

Hjalmar

8 december 2008 16:34

julen är fett överskattad

http://www.hjalmar.bloggagratis.se

 
Biggan

Biggan

8 december 2008 18:31

Ooooj vad ni fixar o donar.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Ingen bild

Cilla

9 december 2008 18:31

Jag kommer över när jag är nere i Växjö. Har ju lite att berätta ;-) När kommer svärisarna?

 
Ingen bild

Helén

9 december 2008 19:42

Kommer... kommer inte...? Vi vet inte än.
Du är välkommen, som du vet :)

 
camilla

camilla

10 december 2008 09:35

Kul när träningen gån bra trots konstiga störningar ;)

Ett evigt fixande inför julen...men mysigt är det.

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

E-B o Mocca

10 december 2008 13:33

Tack för grattis, men så värst avancerat är ju inte ett intagningsprov egentligen ;-)
Kul när träningen går bra med konstiga störningar - bromspår på ställandet skulle jag vilja ha också... Hur gör ni? Nä hade snabbt stopp i fjol vinter på blankisen men det har jag lyckats slarva bort i sommar, få se om vi kan hitta igen det nånstans??
Jo julen får en att känna sig ganska kluven, skönt när den är över o man får slänga ut granen, men ganska mysigt ändå...

 
Fia

Fia

10 december 2008 15:11

Ni är flitiga :)

http://www.vickulas.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

10 december 2008 23:03

Flitiga är ni med träningen! Tycker också det ska bli skönt när julen är över så man känner att det är på vg åt rätt håll (dvs mot sommaren!)

http://www.annaronge.com

 
Maria

Maria

16 december 2008 04:58

Julstök?? Varför??
Här jobbas det bara....

Kramar

http://www.goskelpie.se

 
Ingen bild

E-B o Mocca

16 december 2008 14:06

Tack för tipsen, tror jag har kläm på hur du menar... Jo får man bra stopp så är det farten fram mot stoppen som man inte är nöjd med eller så blir det tvärtom... alltid något att träna på, för att inte tala om kryp i racerfart ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards