Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 16 december 2008

Så har det hänt igen

Av Helén - 16 december 2008 19:11


... inlägget försvann när jag råkade komma åt bakåtknappen på musen :( Orkar inte skriva om allt så det blir väl en sammanfattning.


Hade i alla fall skrivit om att vi har spårat. Det gick bra förutom en liten rådjursutflykt :( Jag hade som vanligt glömt bort var jag hade gått och var grejerna låg, men det gjorde inget för Deco hittade dem :)


Det kom en massa snö så någon resa till klubben blev det inte. Jag tycker det är lite onödigt att åka 4,5 mil och chansa på att någon har plogat. Nu har snön smält och vi har is i stället.


Vi har investerat i ett par walkie talkie. Det gör "rapportandet" lite lättare. Vi skickar lite i skogen, inte så långt, 100-150 meter kanske. I dag var det nästan helt mörkt och Deco tyckte det var lite läskigt att springa ifrån husse... och husse hade svårt att hitta tillbaka till mig.


För övrigt så är jag otroligt less på det hemska vädret vi har. Mulet hela tiden och regnar det inte så är det disigt. Och mörkt! Jag vill ha SOL!

 
 
Maria

Maria

16 december 2008 19:34

Hittar inte din mejladress!! Kan du skicka den??

http://www.goskelpie.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

16 december 2008 22:26

Vi har varit ute och spårat i lördags med Ola och Monster, hundarna fick gå ej förarspår och det gick bra. Hinner ej spåra i veckorna för det är så mörkt. Längtar efter sol och ljus!!!!!

 
Jill

Jill

17 december 2008 06:34

Spåra vad är det för något... De är så mkt snö här så det går inte!! Vill ha VÅR nu med lite fågelkvitter!

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Fia

Fia

17 december 2008 10:41

Jag vill också gärna ha din mailadress. Vet 17 vart den har tagit vägen.... Nu får vi maila MERA!

http://www.vickulas.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

17 december 2008 15:44

Ja, ge oss lite sol!!! Och ljus. Men snart är det nyår och sen går det mot sommaren, äntligen.

http://www.annaronge.com

 
camilla

camilla

19 december 2008 11:01

UÄK!!! Här går allt i grått!! All den härliga fluffiga snön smälter bort.... ;(

Trevlig helg på er!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards