Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 22 december 2008

GRATTIS Preben

Av Helén - 22 december 2008 16:03


Pölsemannen, Herr P som i dag blir ett år!



Vi har firat dagen i grustaget. Inte så kul för hundarna efersom de blev kommenderade att sitta, se snygga ut, titta år samma håll, inte blunda,

slicka sig om nosen eller gäspa. Detta iförda guldglitter... Som om inte detta var nog var jag tvungen att fixa skärpa, bakgrund, ljuset...  Har man en kamera måste man väl leverera julkort ;) Inte det lättaste, dessutom blåste det på berget i dag.



_

Snörbollen försvann i stooora vattenpölen. Det var väldigt grumligt i pölen eftersom hundarna hade haft kul i den en lång stund. Båda hundarna letade, men utan resultat. Jag tror jag vet ungefär var den ligger, Preben försvarade nämligen ett visst område av pölen ganska intensivt


Kan den vara här?

_

I går hade vi finbesök från huvudstaden. Cilla dök upp med klappar och glada tillrop mitt i julstökandet. Kul att du kom Cilla. Kom tillbaka och stanna längre så vi kan vina och tjata lite mer! Det är så skönt med kompisar som man kan, trots att man inte ses så ofta, bara fortsätta där man slutade förra gången.



Nu har svärisar och dito lillebror anlänt och jag får inte sitta här och häcka längre.

 
 
Ingen bild

Cilla

22 december 2008 19:41

Hujedamej vilket spöke! Snygg?? Njae, men det bjuder jag på eftersom det är jul! Klar jag kommer och vinar och snackar skit, det är ju hur kul som helst! Jag hoppas att jag kan stanna längre nästa gång. Hälsa svärisarna och lillebror. God jul! Ps lovar att skicka kort på lutfisken hihihi

 
jennie

jennie

22 december 2008 21:09

GOD JUL! Hoppas ni får en riktigt lugn och skön jul med svärisarna och svågern i huset ;-)
Och ang Cillas kommentar - Alltid snygg Cilla!
Kramar från mig, Fabbe & byrackan aka Mynta!

http://myntasworld.blogg.se

 
Ingen bild

Helén

22 december 2008 21:28

Linda:
Nej jag tror inte det smittar. Om inte du har smittat mig...?
Det gick snabbt över i alla fall :) Fast i dag vaknade jag kl. 06.55 en hel timma innan nödvändigt?!?!! Julstress???

Jösses! 350 tar jag lätt på en halvtimma ;)Sedan kastar jag 98%. Det är KUUUL! Fast proffsfotografen (svärfar, ja på riktigt!) har tagit ner mig på jorden, jag fattar inte hälften av vad han snackar om :)


 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

22 december 2008 22:18

Härliga bilder! Skrattade gott åt Decos julpynt i trynet och den med Preben som letar under vattnet är bara för dråplig! Vad gör man inte, för att inte kompisen ska ta bollen!

 
Johanna

Johanna

23 december 2008 09:49

Grattis till Preben och GOD JUL o alltihop! :)

Gillar guldpyntade Deco, haha!

http://www.kelpies.se

 
Gammelmatte

Gammelmatte

23 december 2008 10:03

Grattis på ettårsdagen Mattes lilla Pölsemann! Hopas du fick massor av gottis. Underbara bilder!!

GOD JUL

http://www.carddicted.com

 
Anna & Juni

Anna & Juni

23 december 2008 16:44

Grattis Preben! Inte det lättaste med julfoton, det har vi märkt...

Så du kommer från Nyköping, där ser man! Richard också!

http://www.annaronge.com

 
Ingen bild

Cilla

23 december 2008 16:54

Till Jennie: Tack! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards