Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 27 december 2008

Träning igen

Av Helén - 27 december 2008 17:46


I dag besökte vi klubben igen. Deco fick ett 500-metersspår med sex pinnar. Det tog lite tid innan han fäste ordentligt, men bara han hade hittat första pinnen och smaskat lite vom så gick det som tåget sedan :)


Medan spåret låg till sig så körde vi lydnad. Jag lärde mig en sak i dag: träna inte fjärr med för gott godis! Vi har börjat pula lite med ståendet från ligg, och i dag provade Deco "fy skäms", kryp och rulla runt... gick inte att fokusera när det vankades sån´t smask! Eller kallas det att bjuda på beteenden? ;)

 _

Roligt nog så var det fler på klubben i dag. Jag passade på att öva lite med kameran på skyddsandet. Det blev inte särskilt bra. Classe tycker att jag ska läsa manualen... Det är nog en bra ide´med tanke på resultatet.


Ullma skyddsar


Jilla får in en femetta på Tony

 
 
Ingen bild

E-B o Mocca

28 december 2008 16:17

jo jag har fått mina av en granne som varit mattant på skolbespisningen, det är hinkar som det varit sylt, inlagd gurka osv i, de är på ca 5-6 L, alldeles lagom stora att bära med sig... fast det blir ju en väldigt synlig retning för hunden iofs men vad gör man...
låter som Deco gör precis som Mocca vid spårningen, fäster bättre efter första pinnen när hon så att säga kommit igång ;-)

 
Biggan

Biggan

29 december 2008 19:52

Jag kan bara tala om för dig att Fajta gillar husse mycket bättre än mig o ändå var det jag som från början hade med henne hela tiden, tränade, gav henne mat osv. MEN husse har alltid varit roligare-Hmmmmmmm. Nano däremot hon har alltid gillat matte bäst. Personkemi, eller vadå? Jag tycker inte du behöver läsa manualen så mkt-men det är klart, då jämför jag med mina kort.
Gott nytt 2009 önskar vi härifrån.

http://123minsida.se/FajtaNano

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards