Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Här går skivan för fullt

Av Helén - 30 december 2008 16:57


D.v.s skott- och raketskivan vi fick av uppföderskan. Ingen av hundarna bryr sig om oljuden från skivan.

 Vi har mycket tyskar häromkring som kommer till sina hus vid nyår och naturligtvis ska det skjutas raketer! En gång sköt de in raketerna i vår trädgård :(

Förbjud skiten!


Det har inte blivit någon träning på ett par dagar. Det är kallt och isigt och svårt att gå så vi håller oss till skogen så mycket som möjligt. Även om stigarna inte är så mycket bättre än vägarna i bland...

 _

Jag är inte mycket för att i detalj redogöra för året som varit, har väl för dåligt minne helt enkelt. Men jag minns i alla fall att vi klarade lydnadsettan med 189 p en oerhört regnig dag den 2/5. Tvåan fixade vi typ tio dagar senare och det var stekande hett.

I april var det MH för alla M-syskonen. Det gick bra för alla.


Några regniga augustidagar tillbringade jag och Deco på kennelläger på Kumla BK. Vi fick träffa underbart roliga, energiska, fräcka ;), trevliga och duktiga hundar och människor!


I augusti avlivade vi Lipton och väldigt hastigt och mycket lustigt fick vi en ny familjemedlem: Preben. Han har visat sig vara en mycket trevlig bekantskap med alla stora tassarna på jorden. Lättlärd men full av hyss! ;-) Gillar alla men älskar sin husse. Är väldigt bra på att spåra, bästa polaren till Deco och gillar att äta- och rulla sig i äckelpäckel!


Deco och jag började brukskarriären med spårtävling i en kohage i Nybro. Fy fan vad det stank! Deco spårade bra i den styva kulingen men missade sista pinnen. Det var deppigt, men vi tog nya tag på Njudungs BK två veckor senare och blev uppflyttade!

_

2009 hoppas jag kommer att innebära uppflytt från lägre och antagligen provar vi lydnadstrean. Lydnad är kul men jag vill hellre försöka satsa på brukset än lydnaden. Vi får väl se vad som händer och hur många tävlingar vi kommer med på...

I oktober bär det av på MT för M-ungarna. Det blir spännande att se vad det visar.


GOTT NYTT ÅR!!!!

 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

30 december 2008 23:14

Gott nytt år från oss och syster Minna. Just nu har vi även Juni hos oss och firar nyårsafton lugnt hemma med H & C!

 
camilla

camilla

31 december 2008 08:59

Så fiffigt med en skottskiva. Visste inte ens att det fanns.

GOTT NYTT ÅR!!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
jennie

jennie

1 januari 2009 17:13

GOTT NYTT ÅR!

http://myntasworld.blogg.se

 
Jill

Jill

2 januari 2009 09:32

Gott Nytt År :) Ha en underbar helg... Och träna i massor!!

http://hundarnaojill.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards