Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Brandlarm!!

Av Helén - 5 januari 2009 13:52


I morse vid 6.30 satte brandlarmet i gång! Det visade sig efter en koll att det var falskt alarm. Jädra apparat att skrämmas. Vi köper nog en ny, den där känns inte helt pålitlig...

Det var ändå intressant att se vilka reaktioner vi hade. Konstigt nog var det jag som vaknade och hörde det först, jag som inte direkt är lättväckt annars. Deco sov som en liten julgris och sade nada om oväsendet. Jag väckte Classe som hastade ner och kollade samtidigt som han ropade åt mig att hämta hans glasögon. Hur hade han tänkt att han skulle se något om det brann på riktigt? Jag fick på mig brillorna, men däremot hade ingen av oss särskilt mycket kläder på oss. Det hade ju varit fint att springa ut i -16 utan trådar på kroppen... Som tur var var det ingen fara, men det får en att fundera lite.


På sjukfronten är läget sammalunda. Edvin blev bättre, men är sämre igen. Samuel är lika febrig som Edvin. Jag har haft feber och ont i halsen i fyra dagar, men kanske det börjar likna förkylning nu? Bättre det bryter ut så man blir av med skiten.

Classe var nog den som smittade oss från början. Han hade feber och huvudvärk i en halv dag ungefär. Man ska inte åka till stan i mellandagarna. Mycke´ baciller i omlopp var det nog då. Som tur är för oss andra mår Classe rätt bra nu. Min goa gubbe fixar mat, kastar ner ved och eldar, tar hundarna på rundor och tar hand om oss andra som bara gnisslar om hur synd det är om oss. Tur vi har honom :)

 
 
Anna & Juni

Anna & Juni

5 januari 2009 17:22

Krya på dig! Läskigt med brandlarmet när man är sådär nyvaken. Minns en gång när jag sov på hotell med min mormor och jag trodde henne väckarklocka var ett brandlarm. Inte kul, just då i alla fall....

http://www.annaronge.com

 
Pia

Pia

6 januari 2009 20:16

Krya på er! Ser ut som om Dansken trivs bra:)

http://www.flosan.se

 
Jill

Jill

7 januari 2009 07:24

KRYA PÅ ER!! Och vilken snäll "gubbe" du har!

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Ingen bild

E-B o Mocca

7 januari 2009 12:47

Krya på er, tur nån är frisk o kan passa upp på er andra ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards