Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Är det inte

Av Helén - 8 januari 2009 16:42


det ena så är det det andra. Om inte jägarna ockuperar skogen så är det skidåkarna :(

I dag på rundan så kom det en gubbe åkandes i fatt oss. Jag samlade in hundarna och lät honom passera. Tack så mycket vrålade han och jag kände mig duktig som hade så välartade hundar, ...för att du går med hundarna i skidspåret! Det var faktiskt inget skidspår där när jag kom. Tyckte han att jag skulle flyga därifrån eller? Man får tydligen inte gå i skogen för eventuellt så kan det bli ett skidspår där snart... Så klart hade jag inte gått där om det hade funnits spår, men det gjorde det ju inte. I alla fall inte från början...

 _

Kameran är ett mysterium. I dag tog jag 328 kort. Jag har 51 kvar och alla är inte ens bra. Svårt, svårt. Fota på sådant som står still går väl hyfsat, men när det rör på sig... omöjligt!


Här är ett i rörelse som blev nästan skarpt




Är det dessutom lite mörkt och mulet så blir det så här:


Ännu en anledning att längta till sommaren :)





 
 
jennie

jennie

8 januari 2009 18:08

Haha.. ja antingen är det ena elller det andra! Här är det bara elljusspåret som man ska undvika så här års!

http://myntasworld.blogg.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

8 januari 2009 19:27

HA-ha!!! Här har vi inte tillräckligt med snö för skidåkning. Endast på golfbanan kan de "hasa" runt. Dessutom är de bortskämda och vill ha färdiga spår. Så ingen risk att träffa på någon i skogen precis!

 
Ingen bild

Fia

8 januari 2009 19:38

Hehe... dumma skidåkare ;-) Det tar sej med fotandet - 51 kvar :O

 
Biggan

Biggan

8 januari 2009 20:13

Men det vet du väl, att har man hund får man hålla sig undan o då menar jag riktigt undan.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Ingen bild

Cilla

8 januari 2009 20:49

En burk Treakle syrup inköpt och finns nu i Västerhaninge! Kram Ps.. hade fantastiskt roligt och mysigt hehe

 
Anna & Juni

Anna & Juni

9 januari 2009 21:19

Jag längtar också till sommaren med ljuset så man kan fota!!! Skidåkare kan vara bra gnälliga, det brukar de vara här också. Så skönt i Orsa, där sa de minsann inget. En liten kelpie trampar ju inte ner spåren! Men för vissa är det väl en principsak eller nåt...

http://www.annaronge.com

 
Jill

Jill

10 januari 2009 07:59

Jag brukar säga så här -det är bara de dumma som bryr sig... Då brukar de bli tyst!!

Ha en underbar helg med fotande det är ju så kul fast det inte kanske blir så bra :)

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
camilla

camilla

10 januari 2009 18:12

Helt omöjligt att få till skarpa bilder i detta mörker.
Försökte mig på att fota den fantastiska fullmånen idag. Om det blev bra..... NEEEEJ!
Sköna maj var är du....?

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda Granath

12 januari 2009 08:39

Det där med hundpromenader och skidspår är ett dilemma. Men här nere i småland är vi inte bortskämda med snö och skidspår finns i princip bara på elljusspåret. Så om skidspåret var på elljusspåret hade jag också blivit arg om det hade gått någon med hund där, men åker man fritt i skogen och gör sitt eget spår så tycker inte jag att man har rätt att gnälla. Skogen är till för alla! Motionsspåren som finns i idrottsklubbarnas regi är till för skidåkarna när det är snö och alla motionärer när det är barmark! Jag är en sådan där gnällig skidåkare som blir jättearg när hundägarna går i skidspåret när vi har typ 8 kilometer skidspår totalt i kommunen och det finns milsvis med andra fina skogsvägar att promenera hunden på.
Vad gäller hur mycket skada en lite kelpie gör så är det så att om det är mycket snö och kört med pistmaskin som i Orsa så gör de ingen skada alls, men om det är lite snö och bara köst med skoter så förstör det tyvärr spåren.

Linda både hundägare och skidåkare (Tro det eller ej, men man kan faktiskt vara både och).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards