Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Lydnad och Hamburgbesök

Av Helén - 13 januari 2009 12:06


Det blev ingen tårta till Deco på födelsedagen. Planen för födelsedagsfirandet var i stället ett spår och lydnad.


Tyvärr har jag haft huvudvärk i typ en vecka så klampa runt i skogen hade jag ingen ork till. Deco fick nöja sig med en lång runda med husse i stället. Framåt kvällen tvingade jag mig ut på ett lydnadspass däremot. Egentligen är jag ingen förespråkare av träning när man inte är på topp, men det var ju födelsedag... Som om Deco visste det! Är man dum eller...?

 Hur som helst så gick träningen rätt bra. Vi gnetade på med inkallningen med ställande och krypet. Inkallningen tar sig ganska bra och krypet vet jag inte vad jag ska säga om. Han håller sig nere rätt bra fast han skumpar med bakdelen en del. Tröttsamt!


Tränade sitt under gång också och det fattade han inte alls. Lade sig ner varje gång. Och såg ut som ett frågetecken när han inte fick något beröm. Hur svårt kan det vara? Det är väl bara att lyssna på vad jag säger! OBS OBS Ironi!! vi får träna mer förstås :)


Donade lite med ståendet i fjärren och där har Deco fått för sig att han ska låta en massa :( Vet inte varför han tror det med jag ignorerade det och koncentrerade mig på att få upp honom i stående och det gick rätt bra med hjälp av bollen och lite pet under magen. Vi har tränat på ståendet förr med det var lääänge sedan så det behövdes lite extra hjälp. Pratandet hade han dock inte glömt...


Deco tyckte det var skitkul att vara i gång med träningen igen och fast huvudet inte mådde bra gick det ganska bra att träna. Deco tyckte att vi skulle köra vår speciella lek och gjorde tydliga inviter till att leka den. Den går ut på att vi smyger på varandra till någon av oss gör ett utfall och sedan jagar den ena den andre. Det gick bra ända till jag skulle göra ett utfall och halkade på det isiga gräset och ramlade pladask! Ajaj! Då var det färdigtränat.


Det blir mer träning på torsdag. Som tur är finns det folk som drar i en när man är lite seg :)

_

För några dagar sedan fick vi finfrämmande från grannhuset. De bor i Hamburg i vanliga fall och vi brukar ta en fika när de kommer hit. Jag begriper det mesta på tyska men prata går inte. De fattar det mesta på svenska men tycker inte de kan prata... så vi dammar av engelskan :)


 Erika


Otto

De brukar kolla i bloggen vad vi har för oss så nu får de också vara med på ett hörn :)

 
 
camilla

camilla

13 januari 2009 13:51

Hahahaha jag håller med dig hur svårt kan det vara att höra vad man säger. Sitt, ligg stå! Enkelt!!

*garvar åt min ironi*

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Biggan

Biggan

13 januari 2009 14:52

Men KÄRA NÅN, vad har hänt? Varför ingen tårta på födelsedagen? Det här låter allvarligt.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

13 januari 2009 19:46

Ett fint recept på "hundtårta" finns på Sigrids blogg (Grejaskogens Aika), som ju fyllde 2 år den 12 janauri. Prova att träna "sitt" i annan situation, när han rör sig och han kommer att Lyssna!!

 
Ingen bild

Helén

13 januari 2009 19:56

Irene: Jag såg Aikas tårta... men nä, taskig mage kan vi vara utan. Konstigt nog tror jag inte Deco vet att han hade födelsedag. Han fick inga julklappar heller... :O Men tårtan var läcker på många sätt :)

Deco kan sitt i andra situationer, både nära mig och på håll. Under fotgående SKA det vara ligg. Tydligen :)Som alltid är det väl så att man måste träna?! :D

 
Maria

Maria

13 januari 2009 22:46

Va? Måste du träna din hund??? :)
Min kan allt.... å lite till!! *asg*

http://www.kennelwalkabout.se

 
Jill

Jill

14 januari 2009 05:56

Ja ibland är det inte så lätt att hitta motivation... men man blir glad efter man har tränat många gånger :)

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Maria

Maria

14 januari 2009 20:41

:) Nä träna måste man inte.... Men jag vill ;) :)

http://www.kennelwalkabout.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards