Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

ff, sitt o rutan

Av Helén - 15 januari 2009 16:11


Nu har vi varit lite duktiga och fått fart på fläsket igen. Det blev lydnadsträning både i förrgår och i dag. I förrgår körde vi inkallning med ställande och ff. Ställandena blev inte bra och fria följet inte heller. Har ingen aning om varför inkallningarna blev som de blev, men kanske för att det var mörkt ute och vi bara hade en ynklig lampa i närheten. Det kanske var lite konstigt... ? Fria följet blev inte bra beroende på att jag hade värsta dunjackan på mig. Alltså var Deco tvungen att hålla sig långt ut och framför mig tyckte han.


I dag var det bättre :)



Vi började trixa lite med Decos sega sättanden. Rolig övning med mycket godissnaskande. Det kändes som att det blev lite bättre ganska snabbt så nu är det bara att köra på!

Lite starter med tävlingsledare som kommenderade. Fokus på mig och inte på TL och rolig belöning snabbt. Verkar också funka :)


Avslutade med en ruta som var bra med full fart mellan konerna men vi behöver skava mer på ståendet...


Inte lätt att fota hundar som rör sig i ilfart, men visst kan man se Rikkes grisnit till läggande på inkallningen? *vill också ha*

 


Den här snyggingen träffade vi innan träningen

 
 
Jill

Jill

18 januari 2009 06:23

Trevligt med lite fina bilder fin position i ff :) Och snygg gädda :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Mona o Kirra

Mona o Kirra

18 januari 2009 18:08

Åh vad flitig du är och tränar. Själv blir det inte så mycket fokus på träningen. Gravidtankar!!!!

http://kirra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

E-B o Mocca

19 januari 2009 13:14

Jodu det är tuffa tag i Hälsingland som gäller, ingen tårta alls, bara köttbulle o korv när man blir klämd på och dessutom hade matte glömt Moccas täcke - det är hårt att va' hund!!
Snygga tänder på gäddan - häruppe säger vi att de är "tänt" när de har gaddarna framme, det är då man ska angla, fast den här nappar nog inte mer ;-)

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

19 januari 2009 17:33

Ehhh..... söt fisk!!! Fick hundarna smaska lite? H-H skulle ha slukat den där på en 10ondelssekund:)

http://www.kennelhyzz.se

 
Mögel-Åsa

Mögel-Åsa

20 januari 2009 11:54

Bra ide, H.... problemet är bara att vi (dvs Skultuna) inte har någon officiell lyd tävling på sommaren. Ska utmaningen ligga någon annanstans i Sverige (vilket är ok för mig) måste någon annan arrangera det hela... Sugen? Det var ju en Vickulit som vann förra året så kanske hennes/din uppfödare kan fixa? :) :p

http://www.kennelhyzz.se

 
Jill

Jill

21 januari 2009 14:02

Nej den är tagen för något år sen när jag tävlade med Nemo på en höst tror jag .)

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards