Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Samuel tycker

Av Helén - 22 januari 2009 20:10


att det uppdateras för dåligt i bloggen. Kan bero på att det inte händer så mycket att berätta om.

I lördags hade jag sjukt ont i halsen, men lördag är det träningsdags på klubben så vi masade oss ut. Inskränkte tränandet till lydnad med Deco. Vi körde lite ff, vände omkring och stegförflyttade. Riggade en ruta och skickade lite. Samtidigt fick vi lite skotträning men en 6 millimeters picka. Jag visste att det skulle komma, men inte när. Hade precis lämnat Deco på sitt stanna kvar och var på väg till rutan med bollen. Deco reste sig och gick några steg. Inte helt bekväm med att det pangade alltså. Jag gjorde inget annat än att sätta om honom och så fortsatte vi träna. Det var inga problem.

De sköt lite 9 millimeters också och då satt Deco i bilen.


Preben och Samuel tränade också lydnad. Preben reagerade inte alls på skotten. Skönt. Samuel lade ett spår till dansken också med en hel burk kassler i slutet. Det var inga problem att spåra och inga problem att äta kassler tyckte Preben :)

En av klubbissarna sålde täcken så vi köpte ett till honom. Är man en "brukshund" måste man kunna sitta i bilen utan att frysa :)


Dansken är söt



Kameran var förstås med och jag kunde inte låta bli att försöka fota lite actionbilder. Blev faktiskt rätt nöjd med flera stycken.


 Greger och Jilla


Det var nog inte så bra att stå där och fota i iskylan när man inte är helt frisk, så denna veckan har jag legat för ankar igen. Ont i halsen och feber. Sååå trist!

 _

I dag var halsen och febern bättre så Deco och jag utforskade nya potentiella träningsplatser. Blir nog bra mellan herrgården och sjön. Vi kommer att ha en vacker plätt att träna på. Hoppas det smittar av sig på utförandet av momenten...

Vi tränade ink. m. ställ (favorit i repris. NOT), steg, vändningar, kryp, STANNA! (det är svårt).


Jag får nog skaffa mig en sådan där pensionärskärra, ni vet en sådan som de har när de går till affären. Brukar alltid vara rutiga av någon anledning. Den förbenade ryggsäcken är för tung att bära, i alla fall med mina axlar, och man behöver lite attiraljer till lydnadsträning. Det känns lite sådär att ta skottkärran. :D

Någon som har en gammal mormor som inte behöver sin kärra längre? Jag är spekulant :)


Bilen är paj och ska campa på verkstaden hela helgen så någon lördagsträning blir det inte för oss. I alla fall inte på klubben. Det kanske kan bli ett hussespår i alla fall. Om det inte kommer mer snö... hoppas inte, hoppas inte!

 
 
Malin

Malin

23 januari 2009 13:03

Håller med Samuel, hihi, eftersom jag själv är en fantastiskt slö bloggare.... Fast jag tycker ju att Samuel ska starta en egen blogg om Preben och hans bedrifter. Sköt om er! Alla hundar hälsar!

http://www.carddicted.com

 
Jennie & Fabbe

Jennie & Fabbe

23 januari 2009 18:46

Vi håller med både Samuel och Malin. Bloggen uppdateras för sällan och Samuel bör starta en egen blogg! :)
Kramar!

http://myntasworld.blogg.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

23 januari 2009 19:42

Haha, en sån där tantväska kan du ju inte ha. Deco kommer skämmas ;)

Säg till om du får några kluriga fjärrtips, än så länge har jag fått 0. Det där jäkla momentet. Inte lär sig hunden snabbare när man tycker det är trist heller.

http://www.annaronge.com

 
Ingen bild

Samuel

23 januari 2009 21:40

Jag får se hur jag gör med blogg, men det vore roligt :)

 
camilla

camilla

24 januari 2009 09:39

Hehehee ,jamen skottkörra var väl en idé. *skratt*
Snyyyygg bild på mallen i action!!!
(det är väl en malle??;)

Trevlig helg!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Biggan

Biggan

24 januari 2009 23:17

Gullig bild på brukshunden Preben.

http://123minsida.se/FajtaNano

 
Anna & Juni

Anna & Juni

25 januari 2009 14:43

Taaaack! :)

http://www.annaronge.com

 
Mona & Kirra

Mona & Kirra

25 januari 2009 22:36

Va du är flitigt fast du är krasslig.

http://kirra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

25 januari 2009 22:47

Oj vad flitig du är med träningen,fastän du inte mår riktigt bra. Vi är minst sagt lata, skyller på att Minna löper.

 
Jill

Jill

26 januari 2009 05:47

Tycker du är flitig ja!! Go girl och krya på dig :)

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards