Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Skador

Av Helén - 26 januari 2009 11:53


Här är det, som på många andra ställen, halt som fanken överallt. I helgen har vi fått två i familjen som är halta och lytta. Samuel halkade och slog i knät på en promenad med hundarna. Linkade hem och fick bandage om knät. När Preben hade legat i smatten och torkat en stund kom han ut och var också halt. Både Samuel och Preben haltar på vänstern. Gulliga Herr P som har sympationt med husse :)

Preben fick undergå hela tryck och klämundersökningen utan att visa något mer än att han inte gillade att bli klämd på. Han är nästan helt ohalt nu så det var väl inte så farligt men det får bli koppel några dagar till i alla fall.


Samuels knä svullnade upp rätt rejält. Han har inte jätteont och det värker bara när han går på det, inte annars. Ingen bil hade vi heller i helgen och ringa ambulansen kändes lite överdrivet. Classe fick tydligen också knän som fotbollar när han var mindre och råkade slå sig, så han var inte särskilt orolig. När jag slog mig syntes det aldrig någonting, hur ont det än gjorde...


I dag gick Samuel till skolsköterskan, som förstås tyckte att det såg ut som om han borde gå till en doktor. För säkerhets skull. Gissa om man känner sig som världens sämsta morsa som inte fixade fram en doktor i lördags kväll.

Nu är i alla fall tid beställd på VC. Antagligen blir det ett besök på röntgen för Samuel och Classe framåt kvällen. För säkerhets skull.

 _


Angående pensionärskärran så tror jag Deco kan bortse från den om det innebär mer träning :) Folket i byn tycker redan jag är underlig som springer omkring med koner under armen, apportbockar som sticker upp ur fickorna och neonoranga snitslar runt halsen. De får tycka vad de vill, bara jag och Deco har roligt!



 
 
Sofie

Sofie

26 januari 2009 15:56

Hej Helen! Trist att familjen skadat sig i halkan. Säkrast att vara inne i det ruggiga vädret ;-)
Såg att du lagt in en läcker bild på Rikke vid läggandet. Bra taget!
Själv har jag lagt ut en av de bilder du skickade till mig! Tack för träningen sist! Vi hittar garanterat nya platser!
//Sofie

http://blogg.passagen.se/mitzi2

 
Akka

Akka

26 januari 2009 23:54

Men stackars Samuel! Fattar absolut hur det kan hända; det är ju äckligt halt! ...och oftast syns det ju inte ens!

Är väldigt överraskad (och glad) över att Asta inte skadats sig än. Hon tror hon kan springa lika snabbt och säkert som Disa... tro mig när jag säger att det inte alls ser lika graciöst ut! ;)

http://akkadahlen.blogg.se

 
Malin

Malin

27 januari 2009 15:30

Hopas att ni alla kryar på er. Sött att Preben var lite sympatihalt! :-)

http://www.carddicted.com

 
Ingen bild

E-B o Mocca

27 januari 2009 15:53

Tack för grattis o tips! Inte kul när det är halt, fy attans...
Hoppas ni kryar på er allihopa.
Och det där med att vara underlig - ja lilla Ljusdal är nog ganska förundrade vid det här laget på mig med, släpar runt med hinkar som det sticker upp saker ur, konor o diverse musmattor... plus en galen brun hund... ;-)
Jag har ju äntligen kommit igång med att träna på lite olika platser, ser dock att folk kikar i fönstren ibland ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards