Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 3 november 2007

Utställning i Tipshallen

Av Helén - 3 november 2007 15:57


I går var vi på Decos första utställning. Man bara som betraktare. Utställning är inte min grej! Inte Decos heller tror jag. Det var verkligen superjobbigt, tyckte han! Spännande och mycket att titta på, men ack så jobbigt för lilla hjärnan att ta in allt. Jättebra miljöträning tyckte hans hårda matte och gick åtta varv till runt alla försäljarna.

Jag hade en lång lista på allt som skulle inhandlas, men det fanns inte så mycket av det jag behövde. Ett tjänstetecken har jag i alla fall köpt. Det blev ett helt vanligt orange. Jag vill verkligen ha ett turkost men det får tydligen vänta ett tag till. Tänkte anlita företaget som trycker på våra klubbkläder och trycka något på det också.

Ett varmt täcke fick Deco också. Det var ungefär lika onödigt som tjänstetecknet, enligt Deco (eller sökskynke, som det kallades hos en försäljare). Med tanke på att man ofta tränar och sedan får hunden ligga i bilen ett tag, så kan det väl inte skada med ett gosigt täcke då. Det fanns två sorter att välja på. Ett svart med rymdmaterial! och reflexer som satt som gjutet för 995:- Och ett helt vanligt i tyg och med värmande foder för 295:- Gissa vilket det blev...


Vi träffade också Railys fd. matte Eva. Hade en lång pratstund om Raily, kelpie och vallning. Mycket intressant.


Lite goa ben införskaffades också. Hoppas Deco håller till godo med det i morgon, då ska jag nämligen tillbaka till utställningen och jobba. Vår klubb hjälper till med skitgörat varje år. Arbetstid 07 - 19. Mitt jobb brukar mest bestå av att gå runt med en moppvagn och torka hundkiss. Man kunde ju tro att utställningsfolket kan gå ut och rasta sina hundar.... Nä, det går inte, då blir de ju kanske lite blöta och rufsiga i pälsen...

Framåt eftermiddagen brukar det vara dags att sopa Tipshallen. Jag vet inte hur stort det är, men det är ju minst som en normal fotbollsplan. Och då börjar man ju fundera på varför alla klippraser måste klippas på utställningen? Och varför vuxna människor inte orkar gå till en papperskorg med sitt skräp?

Håhå jaja, det är en välkommen inkomst till klubben i alla fall, och det är ju därför vi gör det. Vi har också tid att kolla på hundarna som ställs ut, och i morgon är det kelpiedags. Kanske träffar jag någon bloggkändis. Handla lite till hinner jag nog också...


Annars så har vi tränat lydnad i veckan. Deco är bara för härlig att träna med! Glad och positiv hela tiden. Jag blir på så gott humör när vi tränar. Allt blir ju inte rätt för det, men kul har vi!


Ett spår har vi också fått till. Jag kan bara säga att det var magiskt! Det var på åkern, blåsigt, fick ligga i ca två timmar. Föremål: toarullar med godis i. Deco började lika flamsigt som vanligt. For i väg, tappade, hittade sorkhögar och jag höll på att bryta ihop. Vi började om och det var som om han insåg att den här gången behövdes det koncentration. Och sedan spårade han! Jag gick efter honom och bara njöt. Alla rullar hittades och det var verkligen magiskt, helt underbart!


 
 
Fia

Fia

3 november 2007 17:31

Nyttig dag ni har haft :) O så ett magiskt spår, härligt :))

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Tapirhajens matte!

2 december 2007 12:54

Haha! Jag trodde jag skulle sätta i halsen då jag läste första meningen! "VA??! Ställde hon ut Deco i Växjö!?" ...men sen förstod jag... :)
Har jobbat mer på hemsidan och om vi bara kan komma överens om färg, så borde den ligga uppe snart! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards