Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 1 juni 2008

Phu

Av Helén - 1 juni 2008 16:22


vad varmt det är!! Härligt! Jag gillar sol och värme. Deco är mindre förtjust däremot. I går drog vi till klubben och tränade. Eller, ja, vi fikade mycket också :) Deco har en "egen" plats under verandan. Så fort vi tar paus så springer han dit och lägger sig. Väldigt behändigt, man vet precis var han är när det är rast :)

Vi övade hoppapport, framförgående åt båda hållen, dirigering och lite kryp. Duktig var han min lilla gris!

Innan platsliggningen körde vi några vändor budföring med klapp. Dvs. Classe klappade i händerna när Deco var mitt på sträckan. Tur vi inte brände av ett skott, snacka om störd hund. Han ville dra till Classe och kolla läget... Vi var förstås tvungna att klappa några vändor till och Deco var klart ofokuserad på mottagaren, men sprang i alla fall någorlunda som han skulle. Det får vi göra några gånger till och sedan får vi väl köra med grytlock :)


 Avslutade med en dold plats på ca fem minuter. Jag hoppades att han skulle testa krypandet som han hittade på på tävlingen igen. Classe hade Lippan som platshund och stod rätt nära med instruktioner om åtgärder vid eventuell krypning. Deco ägnade sig åt flugsnappning i stället för krypning så Classe påpekade att "vi håller på med ett moment nu" och då låg Deco som en liten ängel :)


I dag har vi varit i skogen och snitslat upp spår till vår tävling på söndag. Varmt som tusan och knastertorrt i skogen. En ormjävel såg vi också, visserligen liten men grå och hemsk. Deco hade hur kul som helst. Undrar hur långt han har sprungit i dag? Fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka... Tyvärr var dikena inte så fulla med gegga som han tycker bäst om, men det gick att dricka och skita ner sig i alla fall :)


Lippan fick vara hemma med tratten på när vi andra var i skogen. Han har kliat upp ett sår vid svansen. Jag trodde det var fuktexem och rakade en rejäl bit runt såret i går. Huden är full med röda pluttar runt såret. Det ser jättekonstigt ut och jag vet inte om det hör till såret eller om det har med allergin att göra. Han är otroligt besvärad av det i alla fall och det är så synd om honom. Jag vill aldrig mer ha en allergisk hund! :(

 
 
Jennie

Jennie

1 juni 2008 17:42

Himmel vad hurtiga ni har varit i denna värmen då! Jag har inte, och tänker inte snitsla spår när det är så här varmt! Frågan är om spår 11 blir snitslat då?! :O Får väl ta en nattlig tur, då är det varken varmt eller några huggisar ute! :)
Ses på söndag antar jag! Ha det gott i värmen!

http://myntasworld.blogg.se

 
Fia

Fia

1 juni 2008 21:30

Jennie: Inga huggisar på natten.... DE ÄR JAKT-AKTIVA DÅ!!!
Helen: Grytlöck är bra! Men ha husse som mottagare en period ;-)

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Helén

2 juni 2008 10:27

Jennie: du får väl göra som vi gjorde och gå upp i SVINOTTAN!!
Fast det var rätt varmt ändå innan vi var färdiga... värst var det om fötterna som var inklämda i ormsäkra Lundhags :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards