Dagar med Deco

Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Helén - 14 juni 2008 17:46


Nu har vi börjat med appellkursen. Ett jättebra gäng med blandade förkunskaper och mål. I dag var det mest information, presentation och allmänt snack. Ett litet spår hann vi med med några också. Det såg lovande ut för alla. På onsdag börjar det "på riktigt".


Deco fick ligga på verandan och slappna av tillsammans med alla andra hundar. Dessutom fick han titta på alla andra som drog till skogs och spårade. Öken!

Vi körde ett minipass lydnad och Kerstin hjälpte mig att få Deco att skälla. Inte för att det blev mycket till skall, men lite ljud fick han ur sig i alla fall. Jag körde själv en stund också, med Deco fastbunden. Fick till ett skall i alla fall :) Det är som vanligt bara att träna... Känns lite konstigt att uppmuntra till skällande...


När jag kom ham var det fridfullt i huset. Svärföräldrarna, de två extragästerna och ungarna har dragit iväg på semester nu. Det känns både tomt och tråkigt, men samtidigt lugnt och skönt. Classe hade smaskiga middan (grillad fläskfilé, brieost, salsasås, ris och rödvin färdigt till mig när jag kom hem). Underbart! Nu är det fotboll. HEJA SVERIGE!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards