Dagar med Deco

Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Helén - 8 juni 2008 16:46


slog jag upp de gröna i morse. Spårläggning på gång. Vid sju var vi ute i skogen och där började slagsmålet... med knotten. Var kommer de i från? Har de inte torkat bort? Tydligen inte för det var miljontals :(


 "Min" tävlande var en trevlig tjej med en flat. Efter ett tag insåg jag att hon och jag har gått instruktörsutbildning tillsammans för sådär tio år sedan. Kul att träffas igen! Spåret gick bra, alla pinnar och preciiis inom tiden. Phu.

Sedan drog vi vidare till högrehundarnas uppletande. Då började knottplågan att avta, men värmen kom i stället. Bakugn är bara förnamnet. Och inte en vindpust. Jag draperade hela bakänden på bilen med lakan men Deco såg inte särskilt sval ut för det. Han fick vara med och valla uppletanderutan. Det var inge´ vidare. Ínte något kul fick han göra. Han blev lite gladare när vi var tillbaka på klubben och han fick ta ett dopp i ån :)

Tre lägrehundar (av sex) var vidare till budföringen och sedan var det platsliggning med lite skjutande också. Deco låg på sin vanliga plats under verandan och när det började panga blev han inte alls glad. Han började med att morra och fortsatte med att skälla :(

Det blev bättre när jag ställde mig bredvid, utan att titta på- eller prata med honom. Han var inte rädd, tror jag, men han gillade det inte!


Väl hemma igen blev det en välbehövlig dusch (fatta vad det dammar på grusvägarna nu för tiden. Ja, jag måste ha nervevade fönster, AC:n är trasig) Sedan var det gott att sätta sig under lärkträdet med ett glas punsch :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards