Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 22 juni 2008

OK. Katastrof. Underbart!

Av Helén - 22 juni 2008 20:34


Tränade på klubben i går. Började med att lägga ett spår. Sådär fyrahundra meter, lite godis i fotstegen i bland, två pinnar ganska nära varandra på slutet. Liggtid en timme. Det gick uselt! Fattar inte vad han håller på med? Han började bra, tuffade på och åt godis. Tralala och sedan var vi helt borta! Deco gick omkring lite, nosade jättelänge under ett träd med en massa barr under, där hade jag absolut inte varit. Lullade lite till, hittade en godis, åt upp den och stod sedan som ett fån och glodde...  "spår" sa jag till honom, då kastade han sig iväg åt nästan rätt håll, hittade spåret, gick på fel sida om trädet och missade första pinnen. Tappade bort sig vid en gammal tall som jag gått över, hittade det, spårade helt underbart över en till nedfallen tall, gick som en dammsugare över mossan och hittade sista pinnen och fick skinka.

Början var OK, mitten var katastrof och slutet var underbart! ???? Vet han inte vad vi ska göra? Varför börjar han spåra då? För svårt? För lätt? Tråkigt? Varför gick han då så bra i slutet? Jag vet inte vad som är fel och med andra ord inte vad jag ska göra åt det? Deco har alltid varit hemskt svår att läsa i spåret, och det är han fortfarande. Kerstin lovade kolla på honom, hoppas hon ser bättre än jag...


Medan spåret låg till sig tränade vi lydnad. Det var löptikar på klubben så Deco var inte särskilt uppmärksam på mig när vi gick mot planen. Efter en liten uppsträckning blev det andra bullar. Herregud vilket FF vi fick till. Har nog aldrig känts så bra. Tappade lite när en av majjonäserna började skälla, men efter en liten påminnelse så kunde han fokusera trots det.

Hopp - apport med både trä och metall, det gick så bra så det trälade jag inte med. Kunde i och för sig ha kastat snett och donat med eventuella misstag vid återhoppet, men det var ju som sagt löptik i luften...

Introducerade tungapporter också. Bytte först ettkilos och sedan tvåkilos mot skinka. Konstiga tyckte han ju att de var men helt OK att bära till matte.

Avslutade med några vändor framförgående och det gick bra så länge jag höll mig till tolvmetersavståndet.


**********************

De som försöker ringa mig och tror att jag pratar oavbrutet i telefonen tror fel, det gör jag INTE! Telefonen har varit paj sedan i måndags pga åska. Det är e-post eller mobil som gäller.

 
 
Ingen bild

Fia

23 juni 2008 02:55

Du kan få lite spårtips om vi hörs :))

 
Ingen bild

Helén

23 juni 2008 10:12

Jag ringer dig så fort telefonen funkar igen. Tips behövs ju!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards