Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Fira inte

Av Helén - 26 december 2008 15:03


jul med människor du inte gillar, eller inte gillar dig. Behöver jag säga att den här julen inte har varit varken fridfull eller rolig :(

Vi har i alla fall bitit ihop och delat ut julklappar och tryckt i oss en massa julmat.

I morgon blir vi av med dem och förhoppningsvis får vi lite julfrid också.

 _

I går fick jag nog och tog med mig Deco till ett garanterat folktomt ställe en juldag: klubben. Appellplan, skog och tystnad. Underbart.  Jag började med att lägga ett rätt långt spår till Deco, 800 meter med två pinnar. Julskinka och vom som extra delikatess vid pinnarna. Deco var duktig och spårade jättebra om än ganska oengagerat fram till första pinnen. Kanske var han lite konfunderad över att det aldrig kom några pinnar. När han hittat första pinnen och käkat en massa skinka så blev det mer fart på honom :)


Jag tror han blev rätt trött på slutet för till skillnad mot hur han hade gått förut så tappade han spåret flera gånger. Stannade vid slutpinnen men tycke att jag kunde ta den själv. Vom var också gott!


Utnyttjade planen till lydnad också. Vi fick en happening vid hoppapporten. Första gången han skulle tillbaka tänkte han springa bredvid och då stoppade jag honom och han hoppade. Nästa gång såg han ut som om han tänkte göra lika dant, men han tänkte efter och valde att hoppa i stället :)


Jag fick inte ner riktningspinnarna så det blev inget framförgående :(

Trälade lite f.f och inkallningar med och utan ställande. Det gick lysande :)

 _

I dag har vi varit ute och rapportat med husse. Det var också kul. Men det drar inte så mycket att springa till mig... Antingen är det inte lika spännande eftersom han vet var jag är och husse flyttar på sig i bland. Eller också så är det så att husse helt enkelt är bättre!

Husse är Decos stora favvo. Det enda husse gör med Deco förutom lite "rapport" är att klippa klorna och ge honom mat i bland. Jag gör allt som är kul; träning, spår, promenader. Känns lite taskigt. Men samtidigt hade det varit jobbigt om Deco bara hade gillat mig och inte brytt sig om sin husse alls!

I bland hotar jag dem (husse och Deco) med att jag ska skaffa mig en ny kelpie så kan de ha varandra!

 _

SKIDSPÅR?


Text på skylten:

Respektera skidspåret gå ej i spåren och låt ej hundar m.m springa i spåret


VAD ÄR M.M.??


 _

Deco tycker inte att det är kul att gå på is...


 CHICKEN!!!

 
 
Ingen bild

E-B o Mocca

26 december 2008 16:37

Flitiga o duktiga ni är, skönt att julen snart är till ända kanske... Här har vi bortaboende barn på besök, det är roligt att träffa dem i bland! Ett tips till riktningspinnarna från vinterlandet - jag har hinkar i mindre modell med lock som jag fyllt med sand, gjort ett litet hål i locket o så stoppar jag ner pinnarna genom det, så får man bära med sig hinkarna när man ska ut o träna. Låt hinkarna stå ute om du vill att pinnarna ska tjäla fast - om ni nu har så kallt vill säga ;-) ha det bra!

 
camilla

camilla

26 december 2008 21:02

Vad tråkigt om julen inte var så som den ska vara. Men nu är den iaf över och vi önskar er en god fortsättning och ett nytt framgångsrikt tävlingsår ;D!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Jill

Jill

27 december 2008 08:29

Håller med dig om julen!! Skönt att den är över ;)

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Maria

Maria

27 december 2008 15:03

God fortsättning och gott slut på 2008!!!

http://www.goskelpie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards