Dagar med Deco

Alla inlägg den 8 maj 2008

Av Helén - 8 maj 2008 11:44


Tycker jag, men inte Deco. Sååå segt att träna. Körde rutan i går. Har konerna i trädgården, boll i mitten och så skickar jag från olika håll. Konerna är egentligen för höga, men eftersom ingen har klippt gräset på två dagar! så märks det inte så mycket ;) Jag hade lite funderingar på att kasta på lite gödsel på gräsmattan, det var ett tag sedan nämligen, men han som kör gräsklipparen höll inte med om att det behövdes...

Förresten har vi för mycket rabatter! Och blommor och buskar. Omöjligt att träna långa inkallningar, apportering och framförgående. Dessutom har jag inte tid (lust) att rensa heller. Trädgårdsintresset försvann i och med att Deco flyttade in :) Undrar om Classe blir glad om jag lägger igen rabatterna och så gräs där i stället?


I kväll ska Classe öva lite inför tävlingen. Tur att han har ett objekt som ställer upp. Lippan får väl vara med på ett hörn också. Lippan har förresten badat! För er som inte känner Lippan kan jag berätta att det är vår sjuåriga golden. Han är allergisk mot bad! Sorgligt men sant. Han får en fruktansvärd klåda över hela kroppen om han badar eller roar sig i ett ordentligt dike. I år hade vi bestämt att det skulle vara nolltolerans mot att blöta ner sig, men Lippan överlistade oss. Tyvärr kommer han att klia sig till november, även om han inte badar mer i sommar. Det är otroligt synd om honom och vi provar nya mediciner och trix för att få bort klådan men det lyckas aldrig :(


På lördag drar vi till klubben för lördagsträning och förberedelser för tävlingen och efter det är vi bjudna på POOLparty. Enligt utsago ska det vara 27 grader i POOLEN!! Då kan till och med jag tänka mig att ta ett dopp! Sen är vi rena och trötta när det är dags för tävling på söndag...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards