Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 1 maj 2009

Debut i trean

Av Helén - 1 maj 2009 14:23


I dag for vi till Nybro för att tävla lydnadsklass III. För exakt ett år sedan gjorde vi debut i ettan på samma klubb. Då ÖSTE regnet ner precis hela tiden :( I dag var det strålande sol, hejaklack och trevlig stämmning.


Målsättningen för dagen var att ha kul, inte kolla på poängen under tävlingens gång och se var vi står. Så här gick det:


Sitt i grupp             10

Platsliggning           9,5   orolig

Fritt följ                 7,5  trängerv. buffar ssa, nos

Sättande                10

Ink. m. st. o ligg     9      avslut, sent stå

Rutan                     0

Hoppapport           10

Metallapport          9     avslut

Vittring                  7    dk, tempo in, avslut

Fjärr                       7     flyttar sig


Summa 239 p och andra pris och vinst


Vi står väl ungefär där jag trodde :) På platsliggningen så började det tydligen klia i rumpan på Deco, bokstavligen.  Under fria följet vet jag ärligt talat inte vad som hände. Hur Deco sätter sig märker jag inte under tiden, nosande märkte jag inte heller av, men de som kollade sa att han blev lite okoncentrerad på saktagåendet. Kanske var då han passade på att nosa.


Jag skulle förstås ha frågat domaren vad det var för fel på våra avslut, men det blev inte av i hastigheten, men jag kan tänka mig att Deco satte sig snett bakom mig.


Rutan var markerad med decimeterbreda plastband som vajade käckt i vinden. Att det var en ruta där tror jag inte Deco registrerade. Däremot försökte han sticka till en helt annan kon som stod på planen och skräpade. Jag försökte dirigera in honom i rutan, men Deco tyckte det var bäst att komma tillbaka till mig för att verkligen höra vad jag ville, och skicka om honom var ju ingen idé.


Inkallningen, med den fräna rutan i bakgrunden


Vittringspinnen höll han coolt mellan huggtänderna och tyckte att han kunde lämna över den till tävlingsledaren, därav dk. Han passade på att byta grepp också.


Hoppapport. Observera att banvallen till kust till kusttågen går i kanten på planen.


Jag är skitnöjd med apporteringarna och sitt under gång! Känslan under tiden blev bättre och bättre. Jag vet inte vad det är som gör att det är så segt och okoncentrerat innan vi kommer i gång? Får grunna lite på det.


Med tanke på hur vittringen och fjärren har strulat så är jag skitnöjd med de momenten också.


Nu gäller det bara att träna med störande tävlingsledare, meningslösa koner och rutor inhägnade med diverse, och så klämmer vi in lite av det vi alltid trälar med också, typ avsluten...  :D


Grattis till Mats och Kaxie som vann fixade sitt andra förstapris i 1:an i dag. Bara ett kvar nu... :)


 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

1 maj 2009 22:41

Grattis till debut och vinst!!!! Synd på missade poäng för rutan. Vad de hittar på, är det inte sågspån så är det plastband. Och det har man inte tränat på. Fattas bara att de sätter upp små flaggor också, eller finns det något annat kul att dekorera planen med!

 
Fia

Fia

1 maj 2009 22:55

Grattis igen! Snyggt jobbat :)

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

jennie

1 maj 2009 23:45

Grattis får man väl säga även om det inte blev uppflyttning! Jätte bra juh!

 
Jill

Jill

2 maj 2009 06:45

GRATTIS jätte fina poäng ;) Nästa gång så....

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

2 maj 2009 11:05

Grattis till vinst o fint jobb även om ni missade rutan o uppflyttning - inte lätt att se den rutan ju!! Hur många varianter måste man träna på egentligen?? Next time... ;-)

 
camilla

camilla

3 maj 2009 19:08

Tjohooo!!! Vilken debut!!!
Stort grattis till er!!!

http://www.bentley.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards