Dagar med Deco

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Helén - 4 maj 2009 11:13


fortfarande priset för helgens bravader i form av huvudvärk och migrän. Det är skillnad nämligen, och ingen hit att ha båda samtidigt. Men på sätt och vis är det värt det, i alla fall när det gick så bra :) Tack för alla grattisar, det hjälper till att bota huvudvärk!

 _

Jag lärde mig en del grejer på spårtävlingen. Framför allt så kan jag både lita på och läsa Deco när han spårar. Det känns skönt! Sedan behöver jag inte rusa runt spåret som en jädra gasell. Det känns i benen... men det gav oss förstås lite extra tid att leta efter slutet....

Jag är inte något konditionsfenomen direkt och det måste jag också försöka göra något åt... usch vad tråkigt! Kommentera nu inte en massa om cigaretter, jag veeet!


Det var mycket roligare att tävla bruks än lydnad! Och det beror inte på att det gick så bra med brukset, jag hade en helt annan känsla redan när vi åkte till tävlingen. Visst var jag nervös, men det kändes också som att det skulle bli roligt att tävla. När vi åkte till lydnadstävlingen var det bara nervöst!

När det gäller lydnaden så är jag jättenöjd med att vi fick så bra poäng på krypet :) Det har vi verkligen trälat och det var kul att det tydligen har funkat.


Platsliggningen gav mig rysningar. Positiva sådana! Efter fjärde skottet så lade Deco ner huvudet och såg ut som om han tänkte somna. Visserligen var det stekhett och han var säkert trött efter spåret, men så hade han inte gjort om han varit orolig för skjutandet. Känns så skönt! Nu får vi inte glömma bort att underhålla det också.


Nu ska vi väl sätta i gång med framåtsändandet och uppletandet... :) och gneta vidare med fria följet, skall, HOPP, störande roliga, tävlingsledare, avslut och allt annat som ständigt behöver förbättras och underhållas.

Det får bli i morgon, i dag ska jag betala tillbaka all underbart värdefull hjälp jag fick förra veckan på måndagsträningen! Tack Christina och Andreas, hoppas vi ses i kväll!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards