Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Det finns

Av Helén - 9 maj 2009 14:31


tillfällen man inte kan låta glida sig ur händerna, fast tidpunkten kanske inte är helt optimal. Ett sådant tillfälle har hastigt och lustigt uppenbarat sig, jag menar förstås familjens tillökning. Om ca tre veckor flyttar det in ytterligare en kelpie till familjen. Arbetsnamnet för tillfället är Bruno.

Ja Biggan, vi var helt nöjda med hundbeståndet som det var, men i bland får man gripa tillfället i flykten ;) Det ska bli spännande med en ny liten chokela´råtta!


  Bruno?

 har snott (flåt´) bilden från Evas sida.


Deco och Preben är lyckligt ovetande och har mest bry med vem som äger alla kuliga vedträn som plötsligt ligger utanför huset. Vi slängde ner så mycket som fick plats i källaren och Deco vågade nästan komma in till mig genom fönstret. Bäst var ändå att ligga utanför och kolla läget.

 


Träningsmässigt händer det ingenting :(

Vi gottade oss åt framgångarna ett tag och sedan fick vi oväntat besök i torsdags när svärföräldrarna tyckte det var lagom att dimpa ner... I morgon ska Samuel konfirmeras, främmandet åker på måndag och sedan kanske man får tid med hundträning igen. Vi ska bl.a hälsa på i Nettans luktlabb, det blir spännande!

Sedan är det födelsedagsdags och därefter spårläger och kanske spårtävling och lydnadstävling.... Och vips är det dags att hämta B. Phu!


 
 
Jill

Jill

10 maj 2009 05:31

Härligt med en liten ny att sätta klorna i ;) Sköt om dig ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

10 maj 2009 13:30

En så liten goding!!!!Oj vad spännande att följa en ny kompis!

 
Ingen bild

Cilla

10 maj 2009 19:30

Det var som attan!

 
Ingen bild

Linda Granath

11 maj 2009 08:21

Vad roligt!
Nu måste du snart träna hund på heltid :-)
Jag ser fram emot lägret Kristiflygare.

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

11 maj 2009 12:08

Ja då fick man se den "nya" chokladråttan på bild då! Söting!
Låter kul med valp o spårläger mm efter att ha varit "social med familjen" allt har sin tid som jag brukar säga, gäller att försöka dela på sig lite ibland o varva aktiviteterna! Annars är det väl risk att det blir bara hund för hela slanten ;-)

 
Ingen bild

jennie

11 maj 2009 12:16

Jag tycker synd om Deco nu! Konkurrens är inget en träningsglad vovve gillar. Men jag säger ändå Lycka till med den lille B!
Från en som tänker med hjärnan ist för hjärtat! ;-)

 
Ingen bild

Helén

11 maj 2009 13:13

Linda: Jag längtar också till lägret! Hoppas det blir både kul och lärorikt.

EB: Det är inte säkert att det blir just DEN råttan. Vi vet inte vem det blir, finns sju godingar i kullen. En sak är dock säker; söt kommer han att vara :)
Hund för hela slanten är väl bara kul!?! ;)

Jennie: Det kan vara bra med konkurrens! Deco tar fram latmasken i bland...
Du kan lita på att vi har tänkt efter! :) Med hjärnan!

 
Ingen bild

Catherine

11 maj 2009 15:50

Åhh Vilken söting, men goldenvalpar är lite sötare tror jag:D:D
Det blev raketen ändå hi hi så då mötts vi;)Vi går ut och testar så får vi se hur långt vi har kommit.
Kan vara rätt bra och ha flera hundar att träna, jag måste ha minst 2 st annars tränar jag sönder hunden;) Kan ju hålla på timmtal på lydnadsplanen:D

 
Biggan

Biggan

11 maj 2009 20:59

Härligt-då finns det en blogg till man kan läsa i om busiga valpar o ägare som snabbt vill bli av med hunden. OBS=Skämt!!!!!

http://Bumerangs.se

 
camilla

camilla

12 maj 2009 22:07

Milde moses vilken sötnos!!!! Va kul med en till liten i huset!!! Lyllos!
Fyra schäfervalpisar var på besök här idag.
Filip viskade till mig "fråga om vi får köpa en " :D

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

13 maj 2009 09:15

spännande spännande, man får gratulera :-)

Kanske ses vi på klubben nästa vecka, min kalender är ännu ej uppbokad ivarjefall... Ha det gott

http://sophiesoph.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards