Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Onsdag

Av Helén - 13 maj 2009 15:14


Främmandet har rest och vardagen är tillbaka, tillfälligt, de kommer tillbaka till helgen...

Vi ägnar oss mest åt att mysa runt och njuter av försommaren och det tidvis fina vädret :)


Jag hade anmält till klubbens lägre/högretävling den 7/6. Trodde väl inte direkt att jag skulle komma med på den första tävlingen. Nu gjorde jag ju det och det gick så bra som det kan göra :) Funderade ett tag på att testa på högre, nu när jag ändå var anmäld ;) men det skippar jag. Det behövs funktionärer till tävlingen och så har jag Bruno att ta hand om också. Vi är inte heller riktigt färdiga för högre, minst sagt... :)

De inplanerade lydnadstävlingarna skippar vi också, det är nämligen valphämtarhelgen! Det kommer väl fler tävlingar ;)  Och genast gick träningslusten och gömde sig i en mörk vrå.


I dag var vi hos Sofie (och Carina) och tränade. Carina delade med sig av framåtsändandeträningstips (phu, vad långt), och minsann kom det inte lite träningslust krypande.


_


Vi har mycket underliga prylar i Småland.  Tysk sommarstuga?




Man kan undra vad detta ska vara till? Fint är det i alla fall tycker jag.



Detta är Klavreströms Bruksmuseum. På nedervåningen finns en massa grejer från bruket; järnspisar och sån´t. Och på övervåningen tadaaa: en tennishall!!



I bland tränar vi bredvid kvarnen.



Efteråt är det skönt med ett dopp



Av någon anledning är det kul att ta kort på hundar som skakar sig...


Lite snyggare :)




 
 
Biggan

Biggan

13 maj 2009 22:15

Wops, så hoppar träningslusten både hit o dit. Precis så fungerar det här med.

http://Bumerangs.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

13 maj 2009 22:57

Har man inga tävlingar inbokade avtar träningslusten här också. Härliga badbilder. Vilken fin tjock päls Deco har!! Så tjock och fin tror jag inte ens Minnas var i vintras. Nu har hon börjat barra, så snart infinner sig den verkligt avklädda sommarhunden!!!!

 
Biggan

Biggan

14 maj 2009 20:25

Per blev JÄTTEGLAD. Han kommer så fort han kan, säger han.=MED såg.

http://Bumerangs.se

 
Christina

Christina

14 maj 2009 21:10

Vad kul att en liten Bocca-Lexi pojk ska flytta hem till er! De är bara så goa alla sju grabbarna... Lycka till, det ska bli spännande att följa er!

http://www.busligan.se

 
Jenniefer med flock

Jenniefer med flock

16 maj 2009 08:24

Härliga bilder:) grattis till tävlingsframgångarna och en ny liten brun!

http://www.canovills.webb.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards