Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Luktlabb

Av Helén - 14 maj 2009 21:14


Nu har vi hälsat på i Nettans luktlabb. Hon har Sveriges (eller kanske världens) första Granbarkborrehund, schäfern Meja.

Jag vet inte så mycket om granbarkborrar, men de gillar väl träd och det är inte bra för virket. Meja är en av deras värsta fiender :)


Superproffset Meja


I dag fick Deco prova på att lukta i burkar. Fy tusan vad kul det var! Det tyckte vi båda två. Själva arbet utövades på ett bord framför en rätt skramlig anordning med burkar i olika hål. Deco brydde sig varken om att vara på bordet eller att det skramlade. Det enda som var lite läskigt var att han klämde näsan lite när jag flyttade burkarna till ett nytt hål. Det minskade inte hans lust att fortsätta, han bara aktade sig lite...


Till att börja med ägnade sig Deco åt att krafsa, slickas och vara allmänt krumbuktig. Med lite hjälp så hajade han rätt snart att han skulle använda näsan och hittade Frolicburken varje gång :)

Han fick störningslukter också; grankåda och död kanin... inga problem. Deco var sååå duktig och sedan vi kom hem har han varit sååå trött :)



 
 
Samuel

Samuel

15 maj 2009 16:39

Det där vill jag testa med Preben.

http://www.samuelsnackar.bloggagratis.se

 
Gun

Gun

15 maj 2009 18:27

Hej hittade hit genom Fias sida! Vad kul att du ska ha en liten "Bruno"! :) Kan tala om att dom är helt underbara hela gänget! Jag är för närvarande nästan inneboende hos Eva, svårt att hålla sig där ifrån! ;) Kul med specialsök! Lycka till med vovvarna! Hälsn Gun Brasse Jappie o Pajas

http://www.torpie.se

 
Anna & Juni

Anna & Juni

15 maj 2009 23:08

Spännande aktivitet!!!

Och grattis till Bruno-bäbban! Här växer det så det knakar i er flock :)

http://www.annaronge.com

 
Jill

Jill

16 maj 2009 06:42

Oj vad spännande det lät ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

E-B o Mocca

18 maj 2009 15:13

Men jösses vad kul det där verkade då! Vill också prova ;-) Det är fantastiskt vilken kapacitet det finns i en hundnos...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards