Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

I en annan del av

Av Helén - 14 juli 2009 20:40


syberspace, nämligen i MögelÅsas blogg Kennel Hyzz läste jag om hur hon spårade med sin kelpievalp Låva. Mycket inspirerande! Så i går traskade jag ut en böj på åkern på ca 50 meter. Två burkar baconost, en i mitten och en i slutet. Spåret var naturligtvis till Buno ;)


Cyklade hem och hämtade jycken och ställde mig i spårstarten och väntade. Inte behövde jag vänta länge innan Bunan började sniffa iväg. Han kan nog mest beskrivas som förundrad över detta påhitt, och nyfiken. Spårade så fint och höll sig för det mesta i mitten. Första burken var spännande och innehållet var fantastiskt!!!

När vi hade smaskat klart så behövdes ingen väntan! "Hörru matte kom igen!!, det ligger GODIS i sånahär fotsteg!"  Spårandet fortsatte med än högre intensitet. Gräset var bitvis rätt så högt så vissa fotsteg såg jag tydligt och Buno satte ner näsan nästan i varje och spårade på.

Plötsligt hördes det något från skogen i kanten på åkern. Det var förstås lite störande, men efter en koll så spårade han på igen. När det sedan började braka bland träden så blev det för spännande. Buno kollade först noga var han hade spåret och när han hade koll på det, så satte han sig och spanade mot skogen en stund. När inget hände så tog han upp sitt spårande igen, och hittade EN BURK TILL!!! Mycket lyckat!

Hinner jag i morgon, så ska jag lägga ett med lite längre liggtid och se vad som händer.


Efter en promenixrunda så fick jag för mig att köra lite "uppletande". Tre gånger gick bra men sedan tyckte nog Buno att jag kunde hämta den där gamla brallan själv. Så då gjorde jag det och sedan lekte jag med jeansbenet! Kvittrade, tralalaade och apade mig med det förbenade tygstycket så det stod härliga till... hoppas ingen såg mig... Det hade ingen vidare effekt... Buno tyckte nog det var bra att kärringen var sysselsatt medan han spankulerade iväg åt ett annat håll och skötte sitt....


PS. Jag har inte glömt ett R, vi kallar honom oftast för Buno :)

 _

I dag har vi float halva dagen. För icke smålänningar kan jag berätta att det uttalas precis som det stavas. Alltså inte med engelskt uttal ;) och det betyder att man lägger upp veden på tork. Det finns nog inget som är sååå skittrist som det. Som tur är så har vi två duktiga grabbar som hjälper till!! Lite för att vi har mutat dem, men mest för att de är snälla :)

Om regnet och åskan håller sig på avstånd i morgon så blir vi nog klara då :)

 
 
Veronique Godis & Minya

Veronique Godis & Minya

15 juli 2009 17:45

Kusin-Puffla-På tycker också att 3 föremål räcker gott och väl. :)

http://godiscoominya.blogspot.com

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

15 juli 2009 22:13

Duktig Buno! Tycker det är ett utmärkt namn! Mjukare och goare utan det morrande rrr:et.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards