Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Färdigheter.....

Av Helén - 23 juli 2009 20:43


Trist väder och boring tillvaro just nu. Vädret talar väl för sig själv och tillvaron för min del består mest i ett par krångliga glasögon :(

Proggressiva glas och glad kelpie (Deco) går inte i hop. I alla fall inte när han hoppar på mig och tjongar till glasögonen så det skruvar sig i mitten. Med andra ord så är brillorna sneda och vridna med synproblem och huvudvärk som följd. Tre gånger har jag varit och försökt att få dem fixade. Ordinarie optikern är på semester så färden har gått till allehanda klåpare som har fixat till dem lite så där... Hur kul är det att åka till stan bara för att... ?


I dag fick jag nog tag i en som visste vad hon gjorde. Jag kan se, bara en så´n sak, och huvudvärken gör sig bara påmind lite i fjärran..... Får väl se hur det känns i morgon. Ungarna, Classe och Johan tänker kasa till Liseberg och förlusta sig i morgon, jag känner för en heldag i skogen.

Med andra ord har valpträningen blivit lidande medan jag har åmat mig i soffan. Brorsornas bloggar är fulla med hundar som kan gå fot, backa, sitta, ligga och slappna av på kommando! Suck, man ligger efter.


Bunan kan

skälla

bitas

leka

sno käk från bordet

länsa diskmaskinen på goda rester

norpa leksaker från förrådet under trappan

ligga i sängen

smita ut genom häcken (har han lärt sig av Dansken)

hoppa på folk

tvätta allas öron

ta två platser på rygg i soffan

gå på stan

tigga fika

kissa och bajsa ute (nästan alltid)

gå i koppel

komma på inkallning

sitt

ligg (när han har lust)

sitta fot


Kort sagt är lydnadsmomenten låååångt borta men vi har mysigt i hop och gillar varandra!!!


Och vet ni vad? Nu regnar det...... igen!  :(




 
 
Gun

Gun

23 juli 2009 21:28

Nog så viktiga saker att kunna!;) Å ha mysigt och gilla varandra är ju viktigast! Det andra hinns med...
Tänkte fråga om du kan maila mig ett kort på dig o lill-fisen så kan jag lägga in det på Evas sida! torpie@bredband.net
Ha de gott!
Hälsn Gun

http://www.torpie.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

23 juli 2009 22:29

Tycker Bunos meritlista är fin! Han är en försigkommen valp och har hela livet framför sig!!!!

 
Baloo

Baloo

24 juli 2009 12:44

men de där låter ju precis som allt det jag också kan. Inte behöver man lägga ner massa energi på hmm.. lydnadsmoment... eller vad sa du de hette? när man kan pyssla me massa andra saker, verkar ju dumt. Just nu lär jag mig hur man bäst disikerar en plånbok medan tråkmatte läser bloggar. Dock påstår tanten att vi idag ska lära oss att göra snygga överlämningar med inspiration från Flip :) vi får väl se hur det blir med den saken... Ha de fint!

http://www.bus-baloo.blogspot.com

 
Christina

Christina

24 juli 2009 21:02

Vilken fin meritlista!! Precis en sådan som man ska ha som liten valp!!!

http://www.busligan.se

 
Veronique Godis & Minya

Veronique Godis & Minya

25 juli 2009 19:26

Men han kan ju väldigt många (andra) saker! Låter som Miffo-Mufflet här hemma fram till hon var 2 år. Men han kommer bli kanoners.. så där runt 3. ;) Hav förströstan! :)

http://godiscoominya.blogspot.com

 
Jill

Jill

26 juli 2009 10:25

Jag tycker man kan låta de vara lite valpar också ;) Hehe :P
och regnet det är fruktansvärt jobbigt nu!!! Allt är ju såååååå blött!!!

Ha de gott!

http://www.hundarnaojill.wordpress.com

 
Ingen bild

Christin m kelpar

26 juli 2009 20:34

Tack för inlägget i min blog. :)
Men du herreminje...ditt chokladkex kan ju massor av användbara saker! Duktig grabb.

Som du skrev -vi lär väl hinna med vi oxå!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards