Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 18 maj 2008

Jag är förbannad!

Av Helén - 18 maj 2008 15:04


I går var vi på klubben och tränade. Det blev lite av varje från lydnaden i trean och appellen och lägre. Det gäller ju att ha lite framförhållning ;) Det mesta gick bra, till och med metallapporteringen fungerade! Borde egentligen spåra, men de där huggormarna som lurar i gräset gör att det tar emot lite...


Det var väldigt trevligt på klubben i alla fall. Det är väldigt roligt att fler hittar dit och tränar. Dessutom bjöds det på tårta igen :) Tror det var Kerstins certtårta vi smäckte i oss, det fanns en namnsdagstårta också. Tur att vi tränade lite också...

Dagen slutade tyvärr i moll när vi upptäckte att någon idiot har stulit klubbens gräsklippare :( Vi är en liten ideell förening och det hade varit kul att kunna använda klubbens pengar på medlemmarna i stället för en ny gräsklippare. Det var en stor åkgräsklippare så någon har gjort sig besväret att åka till klubben med släp och hämta den.

Tyvärr är det inte första gången någon stjäl prylar från oss. Vi har även blivit av med ca 15 galler som vi skulle haft till hundburar bakom stugan. De stoppar man inte heller i fickan när man går förbi, det krävs planering och släp till det också. Fy fan vad arg jag blir!


Inte blev det roligare på kvällen när Tre Kronor inte fixade att slå Finland i bronsmatchen. I kväll hejar jag på Ryssland... tror jag... och sedan får man väl trösta sig med Gustav Larsson i Giro d´Italia.

 
 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

19 maj 2008 14:31

Ja se de här klåfingrade individerna kunde man gott vara utan! Även klubben härhemma har varit utsatt många gånger, en gång stal de t o m väggklockan, vad de nu skulle ha den till?? Men det blir dyrt med självrisk på försäkring o allt som ska städas/lagas efter besöken - f-bannade idioter rent ut sagt! Nu har vi galler för fönstren, fast en liten typ lyckades klämma sig in häromåret, var väl nåra småglin i farten då kan jag tänka...

 
Ingen bild

Fia

19 maj 2008 17:02

Vi har också blivit av med både det ena o det andra. Sist hade någon SOM HAR NYCKEL varit inne och försett sej med nyinköpta varor från köket. Fy fan vad dåligt detta är!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards