Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Gnäll

Av Helén - 26 maj 2008 14:05


Huvudvärk! Började med en ny medicin förra veckan och har haft huvudvärk sedan dess... Inge kul. Känns inte som om jag vill fortsätta knapra piller som inte hjälper och med sådana biverkningar :(

Därför blir det inte mycket träning heller... Skittråkigt! Tycker både jag och Deco. Fick till ett pass i lördags i alla fall och det gick strålande! Tydligen är det bra med lite träningspauser i bland :)

Vi körde ett låångt fritt följ med knixar, vändningar och långsam marsch. Deco tappade koncentrationen mot slutet och det var ju förväntat, men han höll ihop det länge. Bara att gneta på!

Vi har också börjat öva lite på dirigeringar åt höger och vänster, det har han inte kopplat ännu. Vi kryper, apporterar och framförgår också. Målet med apporteringen är fart och med krypet luuugn. Jag kollade vilka moment som egentligen ingår i appellen och lägre och det var ju "bara" framförgående, kryp och platsliggning med skott som är helt nytt. Framförgående och kryp kan man ju träna själv, men hur tränar jag platsen när det inte finns en pistol på klubben? Är det meningen att jag ska köpa en själv eller?? Uselt! Jag började påpeka att klubben behöver en egen picka när vi just hade köpt Deco dvs. för över ett år sedan. Fortfarande har inget hänt. Frustrerande är bara förnamnet!

 
 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

26 maj 2008 22:22

Har ni inga bruksekipage på er klubb? Brukstävlingar, har ni inga sådana heller??? Skotträningen brukar var trög på vår klubb också. Jag har ansvarat för den i många år, helt av eget intresse. Visserligen har jag också fått skjuta mest, men det gör inte så mycket, bara det blir av.

 
Ingen bild

Helén

26 maj 2008 22:45

Jo då, vi har tävlingar och då får vi låna en pistol. Denna pistol ska klubben få, men det finns alltid något som gör att det inte händer... Och köpa en ny går ju inte; vi bor i Småland!
Bruksekipage med egen picka har vi ett par stycken, och så är det jag!

 
Ingen bild

Fia

26 maj 2008 22:54

Äh, du får köpa en själv! Kolla på blocket ;-)

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

28 maj 2008 10:54

Ja men hallå, förstår att du blir lite uppgiven - en brukshundklubb med tävlingar som inte har en egen pistol?? Så stor investering är det väl inte - på vår klubb finns det flera - men det beror på att de är lite slitna o gärna vill klicka, går väl an på träning men funkar inte så bra på tävling, gäller bara att man tar rätt exemplar på tävlingsdagen ;-) Iofs har jag ett tips - var på funktionskontroll för bev.hundar för många år sen - hade collie på den tiden - ingen hade nåt att skjuta med, vad hände - jo, kontrollanten beordrade fram stooora kastrullock som slogs ihop med en skräll - skott?????

 
Ingen bild

Pistol

28 maj 2008 13:38

Du får väll prata med din gubbe som sitter som ordförande i klubben, att skaffa en pistol.
Det fins ju visa regler även för dessa vapen!
Sen är det skotten dom är inte så biliga men det går ju att köpa egna skott.

 
Ingen bild

Helén

28 maj 2008 15:04

Hörrudu Pistol: Du kan lita på att jag har pratat med "min gubbe" i denna frågan! Men det är ju också så att bara för att man är ordförande så bestämmer man ju inte själv.

Vem har påstått att jag inte tänker betala för skotten?? Det får väl alla göra som är medlemmar och nyttjar en ev. pistol. Så klart att man ska följa regler (som förresten verkar variera beroende på vem man frågar), men det är frustrerande när inget händer på ett helt år. Trots löften om motsatsen...
Dåligt att du inte kunde skriva under med ditt eget namn, även om jag har mina aningar, men kul att få lite reaktioner i alla fall!

 
Ingen bild

Kerstin & Sajt

29 maj 2008 10:32

Hej, nu blev det lite fart i bloggen! Men hör av dig till Greger när vi lördagstränar så kan han säkert ta med pistolen och bränna av några skott!
Vi ses.
Kerstin & Sajt

 
Ingen bild

Helén

29 maj 2008 14:27

Ja, nu hände´re grejer vettu! :D

Ska försöka komma i håg Greger :)

 
Ingen bild

Jennie

29 maj 2008 17:15

Ett tipps, ifall du nu skulle glömma bort Greger, är ju att be "gubben" din att dra av ett par "sådana dära som varar hela trappen ner" som Samuel och Edvin hade så skoj åt för ett par år sedan! ;)Men dom kanske Deco redan är van vid! :O hehe...

 
Fia

Fia

30 maj 2008 00:15

Skaffa licens och köp en egen - det är en bra investering, både för Deco och ev. framtida hundar ;-) Mona fick sin licens nyligen och köpte en pistol nu i veckan. Jättebra att ha! Jag skulle inte vilja vara utan min...

http://www.vickulas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards