Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

Pioner som grupp?

Av Helén - 30 maj 2008 11:55


Strålande väder! Som svensk så "måste" man ju ta vara på det fina vädret. Vet ju aldrig hur länge det varar...  Mitt ignorerande av trädgården har med andra ord tagit slut. Det har förstås straffat sig att jag inte har lukat nå´t på hela våren, mycket ogräs blev det!

Classe plockade fram lite mekaniska talanger och fixade pumpen till brunnen så vattna går också bra numera. Jag är väldigt oordentlig och vattnar mitt på dagen, det får man inte! Dessutom vattnar jag gräsmattan också. Fy skäms vilket slöseri! :)


Deco "hjälper till". Allt jag rensar tar han hand om. Skakar ordentligt, sliter och drar och sprider omkring. I pauserna tränar vi kryp.

En pinne som gick av från duschdraperiet får vara target. Det känns lite otympligt men den får duga så länge. Det är bättre än att gå böjd över honom. Han är rolig att träna med, Deco. När man börjar med något nytt så går det i allmänhet väldigt bra. Nästan så att man tror att han har fattat. Då inträder nästa stadium; Deco märker att han håller på med något nytt och då börjar han tänka! I det stadiet trasslar det bland synapserna i lilla kelpieknoppen. Då vet han inte vad "ligg" betyder... och inget annat heller för den delen. Dags att ta det lite lugnt och låta honom komma underfund med det nya och det gamla i lugn och ro. Sedan brukar det lossna. När det gäller krypandet är han fortfarande i det förvirrade stadiet :)


Jag har hittat båda mina riktningspinnar. Trodde jag hade glömt en på klubben och att den hade fått ben och vandrat hem till någon annan, men det visade sig att båda två låg i bilen...

Gräsmattan hemma är rätt stor, problemet är ju att det är en massa växtlighet överallt. Kanske man kan använda pionerna som grupp?


När det gäller pistolen så tycker ju Fia att jag ska skaffa en egen. Ja, det skulle ju onekligen underlätta. Problemet är att sist jag hörde efter så var de inte gratis... Jag fyller år i Juni :D




 
 
Ingen bild

Fia

30 maj 2008 23:41

Perfekt!!! Önska dej en i present, så behöver du inga presenter på några år :)) :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards