Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 12 juni 2008

Simma och spåra eller hela dagen i buren??

Av Helén - 12 juni 2008 10:21


I dag borde jag städa, förbereda appellkursen och trötta ut Deco. I stället sitter jag här och har ont i halsen :( och tycker synd om mig själv.

Anledningen till städningen, förutom att det behövs, är att Svärföräldrarna kommer i kväll. De ska invänta ungarnas skolavslutningar och därefter ta dem med på husbilssemester i Skåne. Skönt att man har släktingar med resurser så ungarna får göra något kul på sommarlovet.

Åkern ligger bra till för ett spår, så blir Deco lite trött i alla fall :)


I går hade vi besök av en förvirrad fågelunge. Så mycket som det blåste kan man misstänka att den hade blåst ur boet. Classe försökte slänga upp den i luften så den kunde flyga iväg, men se det kunde den inte alls. Båda katterna låg på uteplatsen och slickade sig om munnen, så vi satte upp den i ett träd och en stund senare var den borta (katterna fick under stora protester komma in). Hoppas den klarade sig hem till föräldrarna igen även om det bara är en Kaja :)

 
 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

12 juni 2008 15:09

Tja min släkt har för lääängesen förlorat hoppet om mig, fast ska jag vara ärlig så är det nog mest släkten på svärmors sida - hehe allra helst när jag gick med i hemvärnet! Men när vi hamnade i tidningen för att vi varit med o räddat livet på en vilsegången harjägare några dagar före julafton - ja då blev läget ett annat... ;-) Och svärmors s k hundrädsla har vi botat, så det så! Nu kan hon t o m tycka att det är trevligt att Mocca hälsar så hjärtligt på henne när hon kommer ;-) men en bur kan vara bra att ha när det blir FÖR hjärtligt!!

 
Fia

Fia

12 juni 2008 16:23

Gärdesspår låter ju som en bra uttröttningsmetod :) KAnske ett IPO-spår ;-)

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Helén

12 juni 2008 23:09

Redigerat lite... för elakt :)

 
Ingen bild

Helén

12 juni 2008 23:11

Ja du Fia, trött blev han. Men han spårade inte en enda meter. Tror det bor något i hans näsa... urk :( Kollar det när vetten har firat sin födelsedag färdigt :)

 
Fia

Fia

13 juni 2008 09:49

Finns nog fler med inneboende i näsan... Ettra har snörvlat och dragit, så efter kastrering och avslutad antibiotika-kur så rensar vi allihopa!

http://www.vickulas.se

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

13 juni 2008 10:35

Hälsinge dialekt "flok" = trassel, besvärligheter, t ex flok på spårlinan, nån är "flokig" = lite snurrig i huvet
Å får man vara lite elak o gnällig en stund (med eller utan orsak) så känns det bättre sen, då blir man mkt "generösare" i tanken...

 
Ingen bild

Helén

13 juni 2008 12:41

Ja det var skönt att gnälla av sig lite, men objektet har ju dator... kom jag på. Allt har gått bra i alla fall :)

Vad mycket kul snack jag kommer att lära mig på lägret :D

 
Anna & Juni

Anna & Juni

13 juni 2008 19:15

Ja, det känns bra med 1:a priset i trean! Söt fågelunge! Hoppas den klarade sig. Kunde inte Deco fått vakta den...?

http://www.annaronge.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards