Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 19 juni 2008

Spår

Av Helén - 19 juni 2008 10:53


I måndags fick Deco en spruta mot ohyra i näsan och i tisdags spårade han efter Husse och Lippan på grusväg... undrar om den hjälper så fort? Eller om det fanns andra orsaker till hans ickespårande förra veckan.

Det var kurs i går och då passade vi på att lägga ett fältspår. Det var ca 300m. och hade formen av ett u. Tre burkar med köttbullar i som apporter. Liggtid en timma. Han hade rätt mycket problem i början. Det tog en stund innan han fäste på spåret, men sedan gick det väldigt bra. Han höll sig ca en meter vid sidan av i "blåsriktningen" men han jobbade ganska koncentrerat ändå. Efter katastrofspårningen sist så är jag ändå nöjd.


Efter avslutad kurs drog jag i inte tillåten hastighet hem för att se lite kul fotboll... nähä :(


Nu blir det uppehåll med kursandet över midsommar, konstiga människor det finns som inte vill träna hund då ;) Det blir inte mycket till midsommarfirande hos oss när ungarna inte är hemma. Bara smaskig mat och goa nubbar! Skönt att slippa byfest med överhurtiga kärringar som sjunger falskt till små grodorna och hej å hå och knätofs!

Jag drar väl en vända till klubben på lördag och tränar i alla fall.


Skär jordbubbar i ½ cm skivor

Sockra

Häll över ett gott rödvin så det precis täcker jordgubbarna

Rör om och låt stå i rumstemperatur ett dygn

ÄT som det är eller med glass


Livsfarligt gott!


Glad Midsommar!

 
 
Linnea

Linnea

19 juni 2008 11:58

Hur får du en visningsbild till höger? :)
(om du vill svara på det så skriv inte det här utan i min blogg så jag ser det) :D

http://neafoshoo.blogg.se

 
Anna & Junsan

Anna & Junsan

19 juni 2008 14:50

Inte träna hund bara för att det är midsommar, det låter ju helknasigt!?!? Hoppas ni får en skön helg, men massa hundträning förstås!

http://www.annaronge.com

 
Akka & Asta

Akka & Asta

19 juni 2008 20:19

Trevlig midsommar på er också!!

Vad bra att det gick bättre med spårandet. Vi får väl hoppas att det enbart blir bättre och bättre och inga fnysningar från Decos sida!

Ja det finns ju de som inte vill göra allt med sin hund... Nu sticker vi i alla fall till fjällen, Asta och jag. Hoppas lämlar och renar håller sig ur vägen för min burdusa ångvält!

Vi ses! :-D

http://akkadahlen.blogg.se

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

19 juni 2008 22:12

Kul att det går bättre i spåret! Visst ska vi träna hund nu när man äntligen är ledig! Trevlig midsommar! Våra hundar ska på "Park-teater" imorgon på Långholmen, här gör vi inget utan våra vänner!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards