Dagar med Deco

Direktlänk till inlägg 24 juni 2008

Ingen picka blev det i dag...

Av Helén - 24 juni 2008 12:41


I dag vaknade jag till skönsång? från min kära man och paket på sängen. Nä, jag fick ingen pistol, men klubbens ska vara på g har jag hört...


I går var Deco och jag på fotbollsplanen och tränade. Den är mycket insynsskyddad och tur var väl det. Vi övade nämligen på skällandet. Jag band upp Deco i fotbollsmålet och retade honom med en kong för att få i gång honom. Tur att ingen såg oss :) Det gick bra att få i gång honom till slut och det verkade som om en halv polett trillade ner i alla fall.

Inkallningar, med och utan apport, en massa ff med fokus på vändningar och svängar blev det också.

Avslutade med ett skinkspår på ca 30 meter med baconosttub som slut. Ganska oinspirerat, trots skinkan. I morgon blir det synretning!

 
 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

24 juni 2008 19:29

GRATTIS!! verkar det vara läge för...

 
Ingen bild

Irene & Minna & Jenni

24 juni 2008 23:37

Grattis på födelsedagen! 30 meter? Du får väl lägga spår som är längre, han hinner ju inte upptäcka hur spännande det är att spåra och hitta saker/pinnar/bollar eller vad man nu väljer.

 
Ingen bild

Helén

25 juni 2008 14:28

Tack Irene!
Vi har provat långa spår, detta var ett försök med något nytt. Första spåren vid IPO-träning brukar inte vara längre än så. Dessutom med godis under varje fot, jag hade "bara" under varannan ;)

 
Ingen bild

Eva-Britt o Mocca

25 juni 2008 15:06

Hejsan, ser att Deco också får testa det som jag kallar "näringsspår" ;-) Jo det brukar ta några spår innan de kopplar rätt och sedan är det tydligen mkt jobbigt för hundarna så man gör korta spår i början, man kan hellre testa att göra flera spår o vila lite emellan. Ser att Mocca liksom står o tittar "rätt ut i luften" ibland på spåret, ser ut som hon pustar lite innan hon fortsätter... men än har hon inte fattat galoppen riktigt men det är väl bara att träna på. Tror det är en nyttig övning för henne. Jag har inte heller godis under varje fot, glesar ut det lite så det inte blir bara ätande för hela slanten. Lycka till med nästa spår! (men det är tråkiga spår att gå ut, eller hur?)

 
Fia

Fia

25 juni 2008 16:35

GRATTIS!!! En halv picka fick du ju nästan, om den är på G till klubben ;-)
Synretning låter bra tycker jag, efter vad du berättade :)

http://www.vickulas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helén - 10 november 2009 14:03

    något nytt. http://brudec.wordpress.com/ Välkommen dit i stället!     ...

Av Helén - 8 november 2009 22:27

Skithunden tuggar!! På allt! Pennor, suddgum, azalea och allt som finns på bänkarna i köket... Kan ju tänkas att han har lite myror i kroppen nu när aktiviteterna har legat på sparlåga ett tag. I fredags lade jag ett trehundrameters till honom ...

Av Helén - 3 november 2009 22:10

Jo tack, läget på sjukfronten är något bättre. Än så länge ingen grissjuka, tack för det! I går besökte vi klubben för lite måndagsträning. Det är ju så avskyvärt mörkt nu för tiden så vi åkte så snart jag hade tillgång till bilen för att hinna ...

Av Helén - 30 oktober 2009 18:19

kul att du undrar V  Det har bara varit lite mycke´ ett tag, tyvärr inget hundrelaterat, och det märks! Både på att bloggen är full av spindelväv och hundarna är helt nuts! Jag har alltid tyckt att vi har hundar (Deco) som fixar en tids over...

Av Helén - 25 oktober 2009 15:54

sjuk  Segaste förkylningen i mannaminne. I alla fall mitt. Än har jag inte börjat grymta, så det är väl inte flunsa. Kanske någon slags fluss?   Hundarna får nöja sig med rundor, inte med mig, så träning blir det bara lite i köket. Mest posit...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards