Dagar med Deco

Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Helén - 18 januari 2008 12:34


mänskligt tal? Jo, på sätt och vis gör de ju det.  "Ge matte bollen", "ska vi gå ut"?, "vill du ha mat"? Det är sån´t som jyckar förstår. Andra, mer abstrakta saker och sammanhang kan de ju inte begripa. Hur kan det då komma sig att Deco helt ändrat attityd till vissa saker? Från en dag till en annan. Från den dagen jag pratade med Uppföderskan och berättade vilken jättesmart och helt underbar hund hon fixat åt mig, till dagen efter. Då han började med att tugga som en symaskin på uppletandeföremålen, provade att inte komma direkt när jag ropade (det gör han förhoppningsvis inte om på ett tag), hoppade på min mage när jag satt i soffan (gör han nog inte heller om), hoppar och klänger på mig när vi ska ut... Egentligen inga stora allvarliga grejer, men jobbiga! Särskilt symaskinstendensen... Blir inget mer uppletande med Lilla Gubben förrän vi har varit på träningshelg med Expertisen. Tråkiga? hållafastövningar på schemat i stället. Skyll dig själv Singer!


Eventuellt kan det ju vara åldern som orsakar Decos konstiga ideer...?


 

Vädret är som vanligt skittråkigt och vi väntar på Stormen som tydligen är i antågande. Vi hoppas på ström och inga träd över vägen. Då kan vi ta oss till sökträningen i morgon.


I går hade vi fint besök av Uppföderskan själv. Deco kände minsann igen sin gamla matte, det märktes tydligt. Hoppåskutt och glädjetjut! Hon hade med sig två tjejer också. De kissade i Lippans och Decos trädgård. Luktar gott! Lippan har tjutit sedan dess och undrar var hans snygga brudar tagit vägen? Mamma Mia!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards